Ford vrea să majoreze producţia de camionete cu peste 30% în al treilea trimestru, dar va construi mai puţine autoturisme, livrările totale pe aceste două segmente urmând să avanseze cu 10%, pentru a-şi îmbunătăţi cota de piaţă, în timp ce rivalii GM şi Chrysler se luptă cu falimentul.În al treilea trimestru, Ford vrea să producă 150.000 de autoturisme şi 310.000 de camionete, respectiv un total de 460.000 de unităţi, au afirmat oficiali ai companiei, citaţi de „Wa
Ford vrea să majoreze producţia de camionete cu peste 30% în al treilea trimestru, dar va construi mai puţine autoturisme, livrările totale pe aceste două segmente urmând să avanseze cu 10%, pentru a-şi îmbunătăţi cota de piaţă, în timp ce rivalii GM şi Chrysler se luptă cu falimentul.
În al treilea trimestru, Ford vrea să producă 150.000 de autoturisme şi 310.000 de camionete, respectiv un total de 460.000 de unităţi, au afirmat oficiali ai companiei, citaţi de „Wall Street Journal”. În aceeaşi perioadă a anului trecut, producţia s-a ridicat la 184.000 de maşini şi 234.000 de camionete, un total de 418.000 de unităţi.
Măsura ar fi prima de o asemenea amploare din ultimii 2 ani pentru Ford, singurul dintre cei trei mari producători auto din SUA care nu a primit ajutor financiar din partea guvernului.
GM va cere, azi, protecţie sub legea falimentului. Chrysler se află deja într-un stadiu avansat de reorganizate. Ambele companii vor să sisteze producţia pe aproape întreaga durată a celui de-al treilea trimestru. Diferenţele de livrări vor oferi Ford şansa de a-şi majora vânzările în prima parte a acestei veri, în timp ce GM şi Crysler se vor concentra pe problemele interne.
„Aceasta este oportunitatea, de care dai o singură dată în viaţă, să ne distanţăm de concurenţii de pe piaţa din SUA”, a declarat o sursă din Ford.
La finele lunii aprilie, constructorul auto avea o cotă de piaţă în SUA de 13%.
Reuşita planului de majorare a producţiei depinde de factori precum preţul benzinei, care a crescut în ultimele săptămâni, şi evoluţia generală a economiei.
Ca şi alţi producători auto, Ford se confruntă cu pierderi financiare, spre exemplu de 1,4 miliarde dolari în primul trimestru, însă este într-o situaţie mai bună decât ceilalţi doi concurenţi. Compania a accesat în 2006 un împrumut de 23,5 miliarde dolari, înainte de declanşarea crizei financiare, şi a vândut o parte din mărcile neprofitabile. În plus, constructorul auto a reuşit, recent, să strângă 1,6 miliarde dolari printr-o emisiune de acţiuni.
GM, devenit unul dintre simbolurile industriei americane, va declara luni falimentul, la peste 100 de ani de la înfiinţare, iar compania reorganizată va intra în proprietatea guvernului Statelor Unite. Un tribunal pentru falimente a aprobat, duminică, vânzarea tuturor activelor concernului Chrysler, intrat în faliment la finele lunii aprilie, către un consorţiu de companii condus de grupul italian Fiat.
SURSA: Mediafax