Ford a convocat reprezentanţii angajaţilor la o întâlnire cu directorii europeni, fără a anunţa tema reuniunii, susţin sindicatele. Directorii Ford Europa, inclusiv directorul general Stephen Odell, urmează să se întâlnească apoi cu reprezentanţii guvernului regional flamand, la Bruxelles.
La fabrica Ford din oraşul Genk (estul Belgiei) se produc modelele de clasă medie Mondeo şi Galaxy precum şi minivanurile S-MAX. Conform unor surse anonime, compania americană se pregăteşte să închidă fabrica şi să producă în altă parte următoarea generaţie de Ford Mondeo.
Dacă închiderea fabricii din Genk se confirmă, aceasta va fi a doua uzină belgiană închisă în ultimii doi ani, după ce producătorul auto american General Motors a renunţat la fabrica din Antwerp.
Pierderile înregistrate de Ford în Europa au sporit speculaţiile conform cărora se va alătura altor producători auto, cum ar fi PSA Peugeot Citroen şi Opel, divizie a General Motors, în anunţarea închiderii unor fabrici importante.
Producătorul auto american Ford Motor intenţionează să reducă "câteva sute"de locuri de muncă în Europa din cauza scăderii vânzărilor în regiune, a anunţat luna trecută Ute Mundolf, purtător de cuvânt al Ford în Germania. Compania americană se aşteaptă să înregistreze anul acesta pierderi de peste un miliard de dolari în Europa deşi vrea să facă investiţii pentru a-şi majora cota de piaţă.
Ford are în derulare trei programe de reducere a locurilor de muncă în Germania, Marea Britanie şi restul Europei. Compania americană oferă un plan de plecări voluntare pentru angajaţii cu contract permanent de muncă, va reduce numărul angajaţilor cu contract temporar şi va reducere cheltuielile la ‘achiziţionarea serviciilor’. Numărul exact al muncitorilor care vor părăsi compania va fi cunoscut în câteva luni.
Europenii nu mai cumpără maşini
Vânzările Ford în Europa au scăzut în primul semestru din 2012 cu 10%, la 517.094 unităţi, iar al cincilea mare producător auto din Europa deţine o cotă de piaţă de 7,8%.
Cererea pentru vehicule în Europa a scăzut semnificativ din cauza crizei datoriilor, care a afectat economia reală, reducând producţia şi majorând şomajul în regiune. În Uniunea Europeană vânzările auto au scăzut în primul semestru din 2012 cu 6,8%, la 6,64 milioane, de la 7,1 milioane în perioada similară din 2011, sporind temerile privind supracapacitatea fabricilor de pe continent.
Ford estimează că în următorii cinci ani vânzările auto în Europa, inclusiv Rusia, vor creşte cu 20%, la 23 milioane de vehicule. Pentru a contracara pierderile din Europa, Ford concediază angajaţii cu contracte de muncă temporare, a scurtat zilele lucrătoare şi a redus activitatea la liniile de asamblare. De asemenea, compania şi-a redus cheltuielile de publicitate şi sponsorizări.
În România, Ford Motor a început în 25 iunie producţia de serie a noului model de automobile Ford B-Max la fabrica din Craiova. Noua fabrică de producţie a vehiculelor de la Craiova este rezultatul unei investiţii de peste 500 de milioane de euro (aproape 650 milioane USD) efectuate de Ford. În total, Ford investeşte peste 675 milioane euro (aproape 875 milioane USD) în producţia de motoare şi vehicule în România.