Ford Motor Corp urmăreşte să-şi stabilească în Indonezia un centru de producţie, pentru a răspunde cererii solide de maşini din Sud-Estul Asiei dar Thailanda va rămâne şi în viitor un hub regional pe probleme de furnizare, a declarat joi Peter Fleet, preşedintele Ford ASEAN (Asociaţia Naţiunilor din Asia de Sud-Est).
Peste 90% din producţia Ford pentru cele 10 state din ASEAN se află în Thailanda, unde compania americană a inaugurat joi o nouă fabrică, investiţia ridicându-se la 450 milioane de dolari. Ford are operaţiuni pe scară redusă în Vietnam şi Filipine.
‘Toată lumea în Thailanda încearcă să opereze la capacitate maximă deoarece cererea în acest stat şi în ţările ASEAN este foarte ridicată. Pe toate pieţele cererea este în creştere, a declarat Peter Fleet la Bangkok.
Mulţi producători auto vor să facă din Indonezia un centrul alternativ de producţie, iar Ford analizează opţiunile pe care le are în această ţară, dar lipsa unei baze de aprovizionare face ca Thailanda să rămână acum centrul regional.
‘Piaţa din Thailanda este în continuare ceva mai mare decât cea din Indonezia, deşi în scurt timp raportul se va inversa. Credem că Indonezia are un potenţial ridicat şi este o piaţă importantă pentru noi’, a declarat Joe Hinrichs, preşedintele Ford pentru Asia Pacific şi Africa.
În trimestrul patru din 2011 Ford a înregistrat în Asia Pacific pierderi de 83 milioane de dolari, din cauza inundaţiilor care au devastat Thailanda.
Ford a anunţat luna trecută că va construi o nouă uzină în China, cea de-a treia din această ţară, în ideea de a-şi creşte capacitatea anuală de producţie pe prima piaţă auto din lume până la 1,2 milioane vehicule.
Ford a precizat că, împreună cu partenerul Changan Ford Mazda Automobile (o societate mixtă deţinută de Ford Motor Co, Chongqing Changan Automobile Co. şi Mazda Motor Corp), va construi o nouă uzină în valoare de 760 milioane de dolari la Hangzhou (estul Chinei). Viitoarea uzină ar urma să aibă o capacitate anuală de 250.000 de vehicule şi va demara operaţiunile la începutul lui 2015. De la înfiinţarea sa, în 1995, şi până în prezent societatea Ford China a investit 4,9 miliarde de dolari în China.
Creşterea capacităţilor de producţie din China ar urma să permită Ford să-şi dubleze vânzările globale până la opt milioane vehicule pe an până în 2015. Producătorul auto american şi-a propus ca în 2020 să realizeze vânzări globale de 30 de milioane de unităţi.
Ford Motor Company este prezentă şi pe piaţa din România, compania sosind la Craiova (sud-vest de Bucureşti), în 2007, unde a cumpărat pachetul majoritar de acţiuni al Automobile Craiova şi a preluat, în martie 2008, uzina Automobile Craiova. La 74 de ani de la primul Ford realizat în România, în septembrie 2009 a ieşit de pe linia de fabricaţie din Craiova primul Ford Transit Connect.
Luna trecută, Ford a lansat în România noul model B-MAX, fabricat la Craiova, care va putea fi comandat de clienţii autohtoni începând cu 23 martie, livrările urmând să demareze la sfârşitul lunii iulie – începutul lunii august.
SURSA: Agerpres