„Uzina din Kocaeli este principalul centru de producție al modelului Transit, unul dintre cele mai importante vehicule ale mărcii Ford. Această investiție garanteză că fabrica va rămâne pe o poziție fruntașă în privința producției la nivel global”, a declarat șeful diviziei europene a producătorului american.
Ford Otosan este un joint-venture între grupul Ford și Koc Holding, ambii parteneri deținând procente egale. Conform oficialilor Ford, uzina din Turcia este unul dintre proiectele de tip joint-venture cele mai de succes din industria auto, realizând venituri anuale de peste trei miliarde de dolari numai din exporturi.
Modelul Transit produs la Kocaeli este exportat în peste 60 de țări. În primăvara acestui an de pe banda de montaj a uzinei turcești a ieșit modelul Transit cu numărul 6 milioane.
Odată cu demararea producției modelului Transit Connect la uzina de la Craiova, turcii au solicitat Ford garanții privind viitorul uzinei de la Kocaeli. Investiția anunțată în această lună de Stephen Odell liniștește astfel partenerul turc. Nuri Otay, directorul general al uzinei, a declarat că „această investiție semnificativă va asigura menținerea producției și a numărului de angajați pentru mulți ani de aici înainte”.
Ford Otosan are 7.534 de angajați și produce atât modelul Transit cât și fratele mai mic al acestuia, Transit Connect, pe care îl împarte, începând de anul trecut, cu uzina de la Craiova. În România, Ford produce, deocamdată, un număr foarte redus de vehicule. În primele nouă luni ale acestui an, la Craiova au fost asamblate doar ceva mai mult de 5.000 de unități ale modelului Transit Connect.
Conform APIA, întreaga producție a fost exportată. Recent, Ford a anunțat și că planurile companiei privind uzina românească trebuie amânate cu un an din cauza crizei economice. Odată cu solicitarea acceptului pentru acestă amânare, oficialii Ford au informat guvernul român că „investiţia anunţată iniţial, de 675 de milioane de euro, rămâne o certitudine”.