Ford Motor Co. va primi finanţare de la guvernul american şi de la alte state, pentru a-şi diminua datoria şi în vederea unei posibile revizuiri în creştere a ratingului companiei, o situaţie ironică pentru singurul mare producător auto care nu a primit ajutor de la stat, transmite Wall Street Journal. Guvernele unor state precum SUA, Marea Britanie şi România au garantat împrumuturi luate de Ford, compania putând astfel să investească şi în acelaşi timp să-şi reducă dator
Ford Motor Co. va primi finanţare de la guvernul american şi de la alte state, pentru a-şi diminua datoria şi în vederea unei posibile revizuiri în creştere a ratingului companiei, o situaţie ironică pentru singurul mare producător auto care nu a primit ajutor de la stat, transmite Wall Street Journal.
Guvernele unor state precum SUA, Marea Britanie şi România au garantat împrumuturi luate de Ford, compania putând astfel să investească şi în acelaşi timp să-şi reducă datoriile. Totuşi, unele guverne au respins solicitarea producătorului auto, nedorind să ajute o companie care în ultimele cinci trimestre a avut profit.
Ford a avut un an bun, cu un profit de peste şapte miliarde dolari, iar în SUA vânzările au crescut cu 22%, după un 2009 foarte slab. Astfel, Ford şi-a redus semnificativ datoriile, de la aproape 33 miliarde dolari la finalul primului trimestru, la circa 26 miliarde dolari la 30 iunie. Ford a reuşit să-şi reducă datoriile şi datorită faptului că a primit garanţii de la diverse guverne naţionale pentru împrumuturi contractate, compania fiind astfel capabilă să facă şi investiţii în fabrici.
Ajutor de stat de 200 milioane euro şi garanţii de 80% din contractual de finanţare de 400 milioane euro
Şi guvernul român a susţinut Ford, nu doar prin ajutoarele de stat în valoare de circa 200 milioane euro, dar şi prin garantarea a 80% din obligaţiile aferente contractului de finanţare dintre Banca Europeană de Investiţii şi Ford România, în valoare de 400 milioane euro, suma împrumutată pentru modernizarea fabricii de automobile de la Craiova.
WSJ menţionează totuşi că unele guverne sunt sceptice când e vorba să ajute o companie care a obţinut profit în ultimele cinci trimestre.
Ford speră că agenţiile de rating îşi vor îmbunătăţi perspectivele de la nivelul “stabil” din prezent, la un nivel superior, care să permită companiei să se împrumute mai ieftin.
În septembrie 2009, uzina Ford de la Craiova a demarat producţia utilitarei uşoare Ford Transit Connect. Grupul american Ford a devenit acţionar majoritar la Automobile Craiova în septembrie 2007, când a achiziţionat de la statul român 72,4% din companie, suma plătită fiind de 57 milioane euro.