Odată unul din cele mai populare modele Ford, Focus nu va mai fi produs după 2019 în America, deşi producţia ar urma să continue în China şi Europa, unde au fost lansate versiuni restilizate.
Ford a precizat că o marte a clienţilor săi din America de Sud, ca şi cei din America de Nord, preferă SUV-urile şi crossover-urile în locul automobilelor de pasageri tradiţionale, cum este Focus. De asemenea, Ford discută dezvoltarea în comun a vehiculelor cu grupul Volkswagen în Europa şi America de Sud.
Săptămâna trecută, Pablo Di Si, directorul general al Volkswagen în America Latină, a afirmat pentru Reuters că producătorii auto studiază formarea unui parteneriat în Brazilia.
În prezent, VW produce camioneta Amarok la fabrica sa din Pacheco şi intenţionează să fabrice un SUV, Tarek, în 2019. În aprilie, Ford a anunţat accelerarea planului de reducere a costurilor şi de majorare a marjelor de profit, care include renunţarea la modelele sedan tradiţionale din America de Nord, care nu mai sunt populare în rândul clienţilor.
Al doilea mare producător auto american intenţionează acum ca, până în 2022, să-şi reducă costurile cu 25,5 miliarde de dolari, faţă de reduceri de 14 miliarde de dolari anunţate în toamnă. Ford Motor are aproximativ 197.000 de angajaţi şi 67 de fabrici în întreaga lume. Al doilea mare producător auto din SUA, Ford, este prezent şi pe piaţa din România. AGERPRES