Pierderea estimată la 3 miliarde de dolari de Ford a fost dezvăluită joi, la un briefing pentru investitori şi analişti, organizat pentru a discuta detalii despre noul format de raportare financiară al companiei americane.

Începând cu rezultatele trimestrului I, care vor fi anunţate pe 2 mai, Ford va începe raportarea pe unităţi de afaceri pentru Model e (vehicule electrice), Blue (vehicule cu ardere internă) şi Pro (vehicule comerciale şi servicii).

Gigantul auto american estimează pierderea cumulativă pe trei ani a Model e, în perioada 2021-2023, la 6 miliarde de dolari, inclusiv o pierdere pro-forma anul trecut de 2,1 miliarde de dolari.

Sunt și așteptări pozitive

Dar compania se aşteaptă ca prima generaţie de vehicule electrice, inclusiv F150 Lightning şi Mustang Mach E, să fie profitabilă înainte de impozitare până la sfârşitul anului 2024.

Directorul financiar John Lawler a spus că Ford nu va mai evidenţia rezultatele financiare pe regiune, ci doar pe unităţi de afaceri, pentru că ”aşa conducem compania acum”.

El a spus că Ford va publica date privind vânzări trimestriale şi anuale şi cota de piaţă pentru primele şase pieţe globale ale companiei, inclusiv Statele Unite, China şi Germania, dar nu va mai raporta pe regiune.

Vânzările Ford din America de Nord sunt profitabile

Anul trecut, Ford a avut o pierdere înainte de impozitare de 600 de milioane de dolari în China, a avut pragul de echilibru în Europa şi a înregistrat un profit modest, de 400 de milioane de dolari, în America de Sud, majoritatea câştigurilor sale înainte de dobânzi şi impozite – 9,2 miliarde de dolari – provenind din America de Nord.

Compania se aşteaptă ca divizia cu vehicule comerciale Ford Pro aproape să-şi dubleze profitul înainte de impozitare în acest an, la 6 miliarde de dolari, în timp ce divizia tradiţională Ford Blue ar trebui să înregistreze o creştere modestă a profitului, la 7 miliarde de dolari.

Lawler a reafirmat ţinta companiei, pentru o marjă EBIT ajustată de 10% până la sfârşitul anului 2026.

El a spus că producătorul auto va avea capacitatea globală de a construi 600.000 de vehicule electrice până la sfârşitul lui 2023 şi 2 milioane până la sfârşitul lui 2026 şi că ”intenţionăm să folosim pe deplin această capacitate”.

Ford mizează pe clienți noi

Mai mult de jumătate din vânzările de vehicule electrice vor fi iniţial de la clienţi noi, a adăugat el.

Lawler a spus că îmbunătăţirile continue ale costurilor viitoarelor vehicule electrice Ford ar putea fi compensate de presiunea asupra preţurilor din partea concurenţilor.

Printre îmbunătăţirile anticipate, Ford îşi propune să reducă costurile bateriilor EV prin producerea proprie a mai multor componente şi prin introducerea de noi substanţe chimice, pe lângă fosfatul de fier (LFP) şi cobalt nichel (NCM).