Ford Motor și Henkel, lovitură dură pe Facebook. Au spus stop publicității pe Facebook

După ce PepsiCo şi Starbucks au decis să se alăture campaniei de protest faţă de răspândirea urii, a venit acum rândul a încă două companii importante să se alăture acestei măsuri radicale. Producătorul auto american Ford Motor şi grupul german de bunuri de consum Henkel și au hotărât să suspende temporar publicitatea pe Facebook şi alte reţele de socializare.

Ford Motor şi Henkel au decis să se alăture boicotului împotriva publicităţii pe Facebook, organizat de mai multe asociaţii pentru a presa platforma de socializare să combată mai eficient conţinutul care răspândeşte ura şi dezinformarea.

Dacă Ford vrea să oprească promovarea pe toate platformele de socializare din Statele Unite, pentru următoarele 30 de zile, în cazul Henkel s-a decis suspendarea promovării serviciilor sale în luna iulie, cu toate brandurile sale. Henkel fabrică săpunul Dial, detergentul Persil şi şamponul Schwarzkopf.

Cele două branduri se înscriu, astfel, pe lista de companii care şi-au oprit promovarea pe Facebook pentru a susţine campania împotriva urii şi dezinformării pe platformele companiei.

Decizie radicală luată de PepsiCo și Starbucks

Cu o zi în urmă, PepsiCo a decis să se mai promoveze pe Facebook. Măsura suspendării temporare a publicității va avea loc în lunile iulie şi august și  este privită ca „un boicot global” faţă de publicitatea pe Facebook. Nici Starbucks nu a stat deoparte și a anunțat că va suspenda temporar promovarea „pe platformele de socializare”. În plus, se așteaptă să aibă loc niște discuţii interne şi cu pertenerii media şi organizaţiile de protecţie a drepturilor civile pentru oprirea răspândirii urii. Compania va continau să facă postări pe reţelele de socializare, dar fără să plătească pentru promovare, potrivit CNBC.

„Credem în unirea comunităţilor, atât în persoană cât şi online şi suntem împotriva discursului care răspândeşte ură. Credem că se poate face mai mult pentru a crea comunităţi online mai primitoare şi mai incluzive şi că atât liderii de afaceri cât şi creatrii de politici trebuie să colaboreze pentru a face o schimbare reală”, a punctat Starbucks.

Organizatorii campaniei de boicotare a publicităţii pe Facebook, care a atras rapid un sprijin tot mai mare din partea unor companii majore, se pregătesc să extindă lupta la nivel global pentru a spori presiunea asupra companiei de media socială, scopul fiind eliminarea propagării urii. Campania “Stop Hate for Profit” (opriţi ura pentru profit) va începe să ceară companiilor majore din Europa să se alăture boicotului, a afirmat directorul general al Common Sense Media, Jim Steyer, într-un interviu acordat Reuters sâmbătă.