'Producţia motorului EcoBoost de 1,5 litri a fost mutată în cursul anului trecut de la fabrica din Craiova în Marea Britanie. La fabrica din Craiova se mai produce doar motorul EcoBoost de 1.0 litru', a spus Ovidiu Cioroianu.
Ford România a demarat producţia la fabrica din Craiova în 2012, odată cu lansarea modelului B-Max care este primul produs al acestei fabrici şi prima maşină românească de 5 stele EuroNCAP. Ford a început producţia de motoare la uzina de la Craiova în mai 2012, cu EcoBoost de un litru, urmat în aprilie 2013 de EcoBoost de 1,5 litri, iar compania anunţa în martie 2014 că în acea perioadă producea la Craiova aproximativ 1.000 de motoare pe zi, din ambele categorii, iar la secţia de motoare lucrau aproximativ 1.000 de angajaţi în două schimburi.
De menţionat că aproape 500 de angajaţi ai fabricii Ford din Craiova s-au înscris în noiembrie şi decembrie 2014 pe lista de plecări voluntare după ce anul trecut conducerea companiei a anunţat că trebuie să renunţe la 680 de angajaţi din cauza scăderii pieţei auto din Europa. O parte dintre cei care s-au înscris pe această listă şi-au încheiat deja contractele de muncă la sfârşitul lunii decembrie 2014, alţii până la sfârşitul lunii ianuarie 2015, iar altă parte urmează să îşi încheie contractele până la finalul lunii februarie a.c.
Ford România a anunţat în luna noiembrie că, din cauza scăderii cererii pe piaţa auto din Europa, implementează un program de încetare voluntară a contractului individual de muncă pentru 680 de angajaţi ai uzinei din Craiova, adică reduce numărul de angajaţi cu aproape 23%. Salariaţii s-au putut înscrie în acest program până la finalul lunii decembrie 2014, iar în cazul în care, prin înscrierile voluntare a angajaţilor, nu va fi atinsă ţinta de reducere de personal, se va trece la un program de concedieri pe motive economice. Reprezentanţii salariaţilor încearcă însă să determine angajatorul să limiteze reducerea numărului de locuri de muncă la cele aproape 500, câţi s-au înscris pe lista de plecări voluntare.
Ford România menţiona că prin această măsură se urmăreşte folosirea optimă a forţei de muncă rămase la Craiova şi îndeplinirea condiţiilor actuale de producţie, în timp ce conducerea societăţii continuă să caute oportunităţi pentru a produce la Craiova al doilea tip de autovehicul, după modelul care se produce în acest moment, B-Max.
"În timp ce B-Max continuă să fie unul dintre cele mai bine vândute modele ale segmentului B-MAV, piaţa auto din Europa rămâne la un nivel scăzut. Drept urmare, uzina de la Craiova a fost nevoită în 2014 să-şi întrerupă producţia pentru un număr semnificativ de zile, atât la secţia de asamblare vehicule, cât şi la cea de producţie motoare. Pentru a asigura competitivitatea uzinei din Craiova şi pentru a avea control asupra costurilor operaţionale, este necesară luarea de măsuri suplimentare pentru a ajusta volumele de producţie la cererea actuală a pieţei. Acest lucru necesită şi o reducere a forţei de muncă", preciza Ford România în noiembrie anul trecut.
AGERPRES