Uzina Ford de la Craiova intră în repaus. Aproximativ 2.500 de anagjați se vor afla începând de astăzi în șomaj tehnic. Salariații vor reveni la muncă abia pe 7 octombrie.
Aproximativ 2.500 de angajaţi ai Ford România de la uzina de asamblare a vehiculelor din Craiova au intrat, de astăzi, în şomaj tehnic. Nu se vor produce maşini de pe 20 septembrie până pe 4 octombrie inclusiv, ceea ce înseamnă că oamenii vor sta acasă şapte zile lucrătoare în luna septembrie şi încă patru zile în octombrie. Producţia de automobile va fi reluată pe 7 octombrie, însă oficialii Ford a ținut să menționeze că „au în plan oprirea producției de autovehicule pentru 13 zile și în luna octombrie. În situatia în care piața auto va continua să scadă este posibil să existe astfel perioade și în lunile noiembrie și decembrie”.
Conform reprezentanților companiei americane, „în timpul acestor zile de întrerupere a producţiei, angajaţii se vor afla în şomaj tehnic, aceştia fiind plătiţi cu 80% din salariul de bază. Această situaţie se aplică pentru aproximativ 2.500 de angajaţi ai departamentului de Operaţiuni Vehicule”.
Capital.ro a scris despre intenția companiei de a opri temporar activitatea uzinei de la Craiova încă de la finele lunii trecute când cei de la Ford și-au motivat decizia prin „situația precară a pieței autoi europene”.
Din fericire, oprirea temporară a uzinei de asamblare vehicule nu afectează și fabrica de motoare unde lucrează alți 1.000 de angajați în două schimburi. „În ceea ce privește secția de producție motoare, unde se produc peste 1.000 de unități pe zi, se menține acest volum de producție”, a declarat Ana-Maria Timiș, directorul de comunicare al Ford România. Conform acesteaia, „Ford România va continua să își alinieze producția la cererea efectivă a pieței și, datorită flexibilității sistemelor noastre de lucru, putem reacționa în timp real la schimbările pieței, inclusiv prin creșteri de producție. B-MAX continuă să fie cel mai vândut monovolum de dimensiuni mici din Europa și suntem încrezători că aceste măsuri sunt temporare, urmând ca situația să se amelioreze pe măsă ce vânzările de automobile pe pița europeană vor începe treptat să crească.”
Raportul de vânzări al diviziei europene a grupului Ford arată că în primele șapte luni ale anului au fost comercializate în zona centrală și de vest a Europei 44.100 unități B-Max produse la uzina românească de la Craiova. Conform oficialilor Ford, modelul B-Max este unul dintre pilonii pe care compania își bazează revenirea pe un trend ascendent al vânzărilor. Alături de noile Fiesta și Kuga, B-Max poate stopa pierderile cu care divizia europeană a grupului american se confruntă în ultimii ani. În plus, în curând va fi lansat în Europa și micul SUV EcoSport de la care cei de la Ford au așteptări mari.
Deocamdată, vânzările din primele șapte luni ale anului în zona pe care Ford o numește Euro 22 și care include Europa de Vest, România, Turcia și Rusia au scăzut cu 6,9% față de anul trecut până la 778.100 de unități cee ce asigură mărcii o cotă de piață de 7,5%.
Cel mai vândut model Ford în acest an este Fiesta, cu 174.200 de unități, urmat de Focus (139.600 unități) și C-Max (61.400 unități).