Ford a transmis o notificare luni dealerilor săi, precizând că vehiculele potențial afectate includ modelele Mach-E din 2021 și 2022 care au fost construite între 27 mai 2020 și 24 mai 2022 la uzina Cuautitlan a producătorului auto din Mexic.
Aproape jumătate din vehicule, rechemate în service
Aproape 49.000 din cele aproximativ 100.000 de Mach-E produse în acest interval de timp vor face parte din rechemarea în service, a declarat pentru CNBC purtătorul de cuvânt al Ford, Said Deep.
Defectul implică o posibilă supraîncălzire a punctelor de contact principali ai bateriei de înaltă tensiune a vehiculului. Acest lucru poate duce la o funcționare defectuoasă care ar putea face ca vehiculul să nu pornească sau să piardă imediat puterea de propulsie în timp ce se află în mișcare, se arată în anunț.
Rechemarea este notabilă, în condițiile în care producătorii auto continuă să aibă probleme cu lansarea noilor vehicule electrice. Ford, în ultimii ani, s-a confruntat, de asemenea, cu lansări problematice de vehicule, ceea ce a dus la costuri ridicate de rechemare și garanție.
Ford a emis mai multe rechemări în service în ceea ce privește modelul Mach-E de la lansarea sa, potrivit site-ului Administrației Naționale pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi din SUA (NHTSA). Acestea au variat de la erori de software care au cauzat accelerarea involuntară la mai puțin de 500 de vehicule la începutul acestui an, până la probleme legate de șuruburi slăbite și lipirea inadecvată a mii de acoperișuri din panouri de sticlă.
Ford va avea o soluție la problemă în al treilea trimestru
Said Deep a declarat că Ford a înaintat o cerere de rechemare la NHTSA, care se ocupă de astfel de probleme. Autoritatea federală de supraveghere a siguranței vehiculelor nu a răspuns imediat în ceea ce privește confirmarea depunerii cererii.
Ford se așteaptă să ofere o soluție pentru această problemă în al treilea trimestru. Proprietarii de Mustang Mach-E vor fi anunțați prin poștă după ce instrucțiunile de reparație și informațiile privind comandarea pieselor vor fi furnizate dealerilor.
Reprezentantul Ford a mai declarat că soluția companiei va include o actualizare a software-ului la „modulul secundar de control al diagnosticului la bordul vehiculului și la modulul de control al energiei bateriei”. Această actualizare va fi efectuată de la distanță, dar clienții au, de asemenea, opțiunea de a-și duce vehiculul la un dealer Ford.