Ford pregăteşte un val masiv de restructurări. Intenţionează să taie 3.200 de locuri de muncă
Așadar, IG Metall a declarat că Ford vrea să desfiinţeze 2.500 de locuri de muncă în domeniul dezvoltării produselor şi alte 700 în funcţii administrative, cele mai afectate fiind locaţiile din Germania.
Angajaţii de la uzina din Köln, care are aproximativ 14.000 de salariaţi au fost informaţi luni, în cadrul şedinţelor comitetului de întreprindere, cu privire la aceste planuri, conform CNN.
Amintim că Ford a anunţat anul trecut o investiţie de 2 miliarde de dolari în extinderea producţiei la uzina sa din Köln, care produce în prezent Ford Fiesta, precum şi motoare şi transmisii – pentru a realiza un model de masă complet electric.
Ford plănuieşte şapte noi modele electrice în Europa, o fabrică de asamblare a bateriilor în Germania şi o unitate de producţie de celule de nichel în Turcia, pe fondul creşterii producţiei de vehicule electrice la scara mondială.
Totodată, Ford are un parteneriat cu Volkswagen pentru a produce 1,2 milioane de vehicule pe platforma electrică MEB a constructorului auto german în termen de şase ani.
Producătorul de automobile a avertizat în luna iunie a anului trecut cu privire la reducerile „semnificative” ale locurilor de muncă la fabrica din Spania şi la uzina din Saarlouis, Germania, pe motiv că trecerea la producţia de vehicule electrice necesită mai puţine ore de muncă pentru asamblarea maşinilor.
Ford are un parteneriat cu Volkswagen pentru a produce 1,2 milioane de vehicule
Constructorul auto plănuiește șapte noi modele electrice în regiune, o unitate de asamblare a bateriilor în Germania și o societate mixtă de producție de celule de nichel în Turcia, ca parte a unei inițiative majore în domeniul vehiculelor electrice pe continent.
De asemenea, are un parteneriat cu Volkswagen pentru a produce 1,2 milioane de vehicule pe platforma electrică MEB a constructorului auto german, pe o perioadă de șase ani.
Acest parteneriat rămâne în vigoare, au declarat reprezentanții Ford și Volkswagen, deși purtătorul de cuvânt al Ford din SUA a adăugat că rolul Volkswagen în următoarea generație de vehicule electrice europene ale Ford nu a fost încă stabilit.
Volkswagen a avertizat în iunie anul trecut cu privire la reducerea „semnificativă” a locurilor de muncă pe termen scurt la fabrica sa din Spania și la uzina sa din Saarlouis, Germania, deoarece trecerea la producția de vehicule electrice înseamnă că va fi nevoie de mai puține ore de muncă pentru asamblarea mașinilor.
Marjele de profit înainte de impozitare ale Ford în Europa au fost de 2,2% din vânzări în primele nouă luni ale anului 2022, cu mult sub nivelurile din America de Nord. De asemenea, a avertizat în octombrie cu privire la slăbirea condițiilor economice din Europa.
„Dacă negocierile dintre comitetul de întreprindere și conducere în următoarele săptămâni nu vor asigura viitorul lucrătorilor, ne vom implica în proces. Nu ne vom abține de la măsuri care ar putea avea un impact serios asupra companiei, nu doar în Germania, ci în întreaga Europă”, a declarat IG Metall.