Cu numai o zi înainte de debutul Salonului Auto de la Geneva, oficialii Ford au ţinut să anunţe jurnaliştii acreditaţi de companie în cadrul unui eveniment numit “Ford@Geneva”, tot ceea ce grupul american va prezenta mâine la stand.
B-Max a fost singurul vehicul descris pe larg în cadrul evenimentului, iar acesta respectă aproape în totalitate soluţiile tehnice prezente pe studiul de design iosis-Max introdus în urmă cu doi ani.
Astfel, dacă uşile din faţă au o deschidere clasică, accesul pasagerilor din spate se face prin două uşi glisante amplasate pe ambele laturi ale maşinii.
Dispariţia stâlpului central facilitează atât accesul pasagerilor în habitaclu cât şi eventuala introducere în maşină a unor obiecte de dimensiuni mari.
Soluţia tehnică aleasă de inginerii Ford este ingenioasă şi utilă, însă lasă semne de întrebare legate de siguranţa vehiculului, mai ales în cazul unui impact lateral. Deşi mulţi jurnalişti şi-au exprimat îndoială că soluţia tehnică utilizată de inginerii Ford pentru accesul în habitaclu va fi păstrată şi pe varianta de serie, oficialii companiei susţin că acest element extrem de important pentru versatilitatea modelului va fi păstrat.
În afara uşilor glisante, conceptul Ford păstrează multe dintre caracteristicile de design ale noii game a producătorului american. Grila frontală şi farurile sunt specifice noilor variante C-Max şi S-Max. De altfel, întreg conceptul pare a fi un C-Max redus la scară. Practic, din exterior, diferenţa majoră dintre B-Max şi fraţii săi mai mari este făcută doar de dimensiuni, B-Max având doar câţiva centimetri în plus decât Fiesta. În schimb, în interior, conceptul prezintă multe dintre detaliile utilizate de designerii Ford pe modelul mai mare C-Max.
Sub capota conceptului prezentat astăzi se ascunde un propulsor în trei cilindri, EcoBoost de un litru, pentru varianta de serie vor fi disponibile şi alte motoare din gama EcoBoost. Dacă motoarele de 1.6 şi 2.0 litri sunt deja disponibile pe alte modele ale gamei Ford, propulsorul EcoBoost de un litru este complet nou şi va fi produs, ca şi B-Max, la uzina din Craiova.
La evenimentul de lansare au fost prezenţi fostul premier, Călin Popescu Tăriceanu şi Sebastian Vladescu, fost ministru de Finanţe.
Robert Stan este trimisul special al revistei Capital la Salonul Auto de la Geneva.
Ford prezintă B-Max, modelul care va fi construit la Craiova
28 februarie 2011, 21:26
Ultima modificare în 28 februarie 2011, 23:26
Ford a prezentat astăzi, oficial, conceptul care prefigurează apariţia modelului de serie B-Max, monovolumul care va fi produs la uzina din Craiova.
Etichete:
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- ANAF: Din martie, declaraţiile privind achiziţiile şi livrările de produse accizabile se depun electronic
- România reacţionează împotriva corupţiei cu gândul la Schengen
- Coreea de Nord ameninăță că va ataca manevrele făcute de SUA și Coreea de Sud
- Un Bucureștean a cumpărat la licitație un Hyundai i10 cu 8.200 euro
- Cea mai importantă întrebare la care investitorii din China trebuie să răspundă
- Obama i-a blocat casele lui Gaddafi din SUA
- Sirienii fac apeluri pe Facebook la ‘revoluţie împotriva lui Bashar al-Assad’
- Deductibilitatea totală a pensiilor facultative ar costa doar 3,2 mil. lei
- Alianță pentru city break-uri la prețuri greu de refuzat
- Numărul turiştilor români în Moldova s-a dublat, iar al moldovenilor în România scade