Noul B-Max este „mașina compactă modernă“, și-a început discursul ținut cu ocazia prezentării modelului B-Max, Henrik Nenzen, directorul general al Ford România. Oficialul a menționat că vehiculul va fi comercializat în trei variante de echipare – Ambiente, Trend și Titanium – și va putea fi echipat cu unul dintre cele trei tipuri de propulsoare alimentate cu benzină sau dintre cele două dieseluri.
Cel mai important aspect din prezentarea lui Nenzen, lista de prețuri, a fost pentru mulți o surpriză. Pentru că cel mai ieftin B-Max poate fi achiziționat cu doar 13.400 de euro, sumă foarte apropiată de cea anunțată de Capital încă de acum un an, când Roelant de Waard, vicepreședinte al Ford Europa pe probleme de marketing și vânzări, ne-a declarat exclusiv că „pentru preț ar trebui căutată media dintre Fiesta și C-Max“. Cum Ford Fiesta costa între 11.950 și 15.750 de euro, iar C-Max între 17.750 și 24.500 de euro, părea încă de atunci limpede că prețul de bază trebuia căutat în jurul sumei de 14.000 de euro.
Renevind la varianta de bază a lui B-Max pentru piața autohtonă, această include, printre altele, un motor alimentat cu benzină de 1.4 litri care dezvoltă 90 CP, cutie de viteze manuală cu cinci trepte, jante din oțel de 15 inchi, geamuri acționate electric în față și în spate, ABS, sistem electronic de stabilitate, șase airbaguri, sistem de monitorizare a presiunii din pneuri, grila radiatorului și mânerele ușilor de culoare neagră, volan ajustabil și indicator de schimbare optimă a treptei de viteză. Oficialul Ford a ținut să facă și o adnotare extrem de importantă: clienții care vor comanda mașina până în septembrie – momentul în care vor începe livrările – pot beneficia, în același preț, și de aer condiționat și radio-CD cu MP3. După încheierea promoţiei „First Edition“, aceste două echipamente opționale, dar extrem de utile, vor costa 1.000 de euro. Clienții care doresc linia de echipare Ambiente nu pot opta pentru alte variante de propulsie.
Linii de echipare mai bogate
Dacă cel mai ieftin B-Max nu vă satisface dorințele, puteți opta pentru una dintre cele două linii de echipare superioare. E adevărat că, în acest caz, va trebui să majorați și suma plătită. Varianta medie, Trend, vă permite să alegeți unul dintre cele două propulsoare alimentate cu benzină, 1.4 – 90 CP, respectiv, 1.0 EcoBoost – 100 CP, sau dieselul 1.5 TDCi, care dezvoltă 75 CP. Echipamentele suplimentare față de nivelul Trend includ închidere centralizată, computer de bord, mânere pentru uși în culoarea caroseriei, oglinzi exterioare acționate electric și încălzite, jante de 16 inchi din aliaj și volan îmbrăcat în piele. Prețurile acestei variante de echipare sunt cuprinse între 14.150 euro și 15.650 euro. Și aici, oficialii Ford au anunțat un pachet special „First Edition“, care adaugă gratuit dotărilor de serie aer condiționat , radio-CD și senzori pentre parcare. Acest pachet gratuit este disponibil doar până în septembrie și este atașat variantei cu propulsor de 1.4 litri și 90 CP. Cea mai completă linie de echipare, Titanium, vă pemite să optați, pe lângă propulsoarele menționate până acum, și pentru dieselul TDCi de 1.6 litri și 95 CP sau pentru motorul EcoBoost de 1.0 litri, care dezvoltă 120 CP, completat de un sistem Start-Stop. Prețurile pentru „Titanium“ încep de la 16.150 de euro și pot ajunge până la 17.650 de euro, iar doritorii au la dispoziție, în plus față de varianta Ambiente,  proiectoare cu tehnologie LED, pilot automat, aer condiționat manual, inserții laterale cromate, scaun șofer cu suport lombar, schimbător de viteze îmbrăcat în piele, iluminare podea, cotieră centrală în față și rabatabilă în spate. Pachetul de lansare „First Edition“ include, în cazul Titanium, radio-CD Sony și asistență de urgență, sistemul Active City Stop, parbriz cu degivrare și geamuri opace.
Trebuie menționat și că lista opționalelor include costuri suplimentare pentru vopsea metalizată (450-700 euro), plafon panoramic (700 euro), jante  de 17 inchi din aliaj (250 euro). De asemenea, lăudatul sistem SYNC poate fi comandat doar în două pachete de opțiuni și, alături de alte dotări, poate costa între 1.600 de euro și 2.300 de euro. Printre cei mai puternici concurenți ai modelului Ford B-Max disponibili pe piața autohtonă se află Hyundai ix20, Honda Jazz, KIA Venga, Nissan Note._

Henrik Nenzen, director Ford: «B-Max este o mașină ingenioasă. Nu îi vom reduce prețul în viitor»
Capital: Care sunt principalii concurenți ai lui B-Max?
Henrik Nenzen: Concurența pentru B-Max este reprezentată de mașinile compacte. Noi avem o mașină ingenioasă cu dotări pe care nu le are niciun alt vehicul. Aici pot fi enumerate sistemul de uși glisante – cu pilonul B înglobat – numit Ford Easy Access, modulul SYNC, control vocal, Bluetooth și Emergency Assist. Acesta este primul vehicul care înglobează atât de multă tehnologie. Are, de asemenea, cel mai redus consum de carburant din clasa sa. În plus, unul dintre motoarele cu care este dotat B-Max – cu un cuplu foarte bun și puternic – va fi produs la Craiova.
Capital: Prețul noului model nu este deloc asemănător bestsellerului autohton Dacia Logan. De ce credeți că românii ar cumpăra B-Max?
Henrik Nenzen: Cred că românii vor achiziționa B-Max pentru că este o mașină complet nouă, ingenioasă și sigură. În opinia noastră, este cea mai modernă mașină compactă de pe piață.
Capital: Cum ați gândit campaniile de marketing și publicitate pentru atragerea clienților?
Henrik Nenzen: Am dezvoltat o primă ediție specială, alternativă, care include un pachet unic de opțiuni.
Capital: Războiul prețurilor este în plină desfășurare în Europa. Credeți că în viitor prețul lui B-Max ar putea fi redus?
Henrik Nenzen: Prețul anunțat astăzi este foarte atractiv și nu va fi redus în viitor.
Capital: Conform oficialilor Ford de la Köln, principalii clienți vor fi familiile tinere, cu copii, care își doresc un vehicul atractiv și sportiv. Credeți că acest profil se va păstra și în România?
Henrik Nenzen: Această mașină nu este destinată doar celor menționați de dumneavoastră, ci tuturor celor care își doresc să dețină cea mai modernă mașină compactă pe care o pot găsi pe piață. B-Max este, cu siguranță, cea mai „conectată“ mașină, și acesta este principalul motiv pentru care ar trebui achiziționată.

”Estimăm comercializarea a 2.000 de unități B-Max pe piața din România
în 2013. Tot atunci producția de la Craiova va depăși 100.000 de vehicule”
Henrik Nenzen, director general, Ford România