Ford renunță la SUV-urile electrice mari: „Problemele lor sunt imposibil de rezolvat”
Automobilele electrice de mari dimensiuni, cum sunt camionetele și SUV-urile, se vând tot mai greu, iar Ford își reconsideră planurile de expansiune în acest segment.
CEO-ul companiei, Jim Farley, a declarat recent că aceste modele au probleme economice „de nerezolvat”, ceea ce a determinat producătorul auto să își regândească strategia privind vehiculele electrice.
Farley a explicat că aceste vehicule ridică dificultăți mari pentru clienți, în special pentru companiile din domeniul retailului și al utilităților, care au nevoie de mașini capabile să remorcheze, să circule pe teren accidentat și să parcurgă distanțe mari.
Vânzările automobilelor electrice de mari dimensiuni, precum camionetele și SUV-urile, sunt în scădere, iar Jim Farley, CEO-ul Ford, consideră că aceste modele se confruntă cu dificultăți majore. În cadrul unei discuții cu investitorii despre rezultatele financiare ale companiei pentru ultimul trimestru al anului trecut, el a subliniat că există provocări semnificative în ceea ce privește viabilitatea acestora, potrivit Autoblog.
![ford](https://media.capital.ro/wp-content/uploads/2023/01/ford-e1735725875717.webp)
Ford are în prezent în portofoliu camioneta electrică F-150 Lightning, însă interesul pentru acest model a scăzut pe măsură ce consumatorii și-au reconsiderat opțiunile în fața costurilor ridicate și a autonomiei limitate.
Ford a decis să schimbe direcția și să se axeze pe automobile electrice mici și medii
În acest context, Ford a decis să își schimbe direcția și să se axeze pe automobile electrice de dimensiuni mici și medii, care au un cost mai redus și o cerere mai stabilă. Un exemplu este Mustang Mach-E, un SUV electric de dimensiuni mai compacte, care rămâne unul dintre modelele-cheie ale companiei.
Unul dintre proiectele abandonate recent este un SUV electric mare cu trei rânduri de locuri, asemănător modelului Expedition, care ar fi trebuit să concureze cu Rivian R1S sau Tesla Model X. Ford și-a ajustat și obiectivul inițial de a produce anual peste două milioane de vehicule electrice până în 2026, pe fondul încetinirii creșterii pieței EV.
Ford nu abandonează complet gama mașinilor electrice comerciale
Chiar dacă renunță la SUV-urile electrice mari, Ford nu abandonează complet electrificarea segmentului vehiculelor comerciale. Camionetele mai mici și furgonetele electrice vor rămâne în portofoliul companiei, având în vedere că multe firme își pot instala stații de încărcare la depozite, ceea ce reduce problemele legate de infrastructura publică de încărcare.
Această schimbare de strategie vine într-un moment în care industria auto reevaluează fezabilitatea vehiculelor electrice mari. Recent, și șeful Lucid Motors a afirmat că viitorul automobilelor electrice este reprezentat de modelele cu autonomie de 300 km, care vor deveni mai accesibile pentru consumatori.