Ford România împreună cu înalți reprezentanți ai Guvernului României și cu sprijinul Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), au găzduit astăzi la uzina din Craiova o masă rotundă cu tema: „Infrastructura de transport, principala provocare a industriei auto.”
Vicepremierul Romaniei, domnul Costin Borc, Ministrul Transporturilor, Sorin Bușe, Ministrul Finanțelor Publice, doamna Anca Dana Dragu precum și Ambasadorul Statelor Unite ale Americii, Excelența Sa, domnul Hans Klemm, vor fi de asemenea prezenți la evenimentul de astăzi de la Craiova.
Industria auto joacă un rol cheie în economia românească, oferind peste 200.000 de locuri de muncă și generând o cifră de afaceri de cca. 20 de miliarde de euro. Aproximativ 40% din această forță de muncă activează în zona de sud a țării, iar îmbunătățirea infrastructurii rutiere și feroviare ar putea atrage și mai mulți investitori în regiune.
„Din punctul de vedere ACAROM avem mari așteptări privitor la validarea de către Guvern a Master Planului de Transport pentru a avea garanția că atât puterea actuală cât și cea care se va instala după alegeri, vor lucra pe acest important capitol fără a mai schimba ceva”, a declarat Constantin Stroe, președintele ACAROM.
Evenimentul de astăzi a venit și ca urmare a anunțului făcut de Ford în luna martie a acestui an, potrivit căruia Ford va face o investiție suplimentară de până la 200 de milioane de euro la uzina sa din Craiova, pentru lansarea producției modelului Ford EcoSport, programată în toamna anului viitor.
„Infrastructura și logistica sunt două teme majore pentru activitatea Ford la Craiova si am subliniat acest aspect încă de la începutul acestui an, când am anunțat noi investiții la uzina noastră din România. Este esențial să menținem un dialog cât mai constructiv cu autoritățile române, dar și cu ceilalți jucători din industrie, pentru a găsi soluții în rezolvarea acestor provocări.”, a declarat John Oldham, președintele Ford România și directorul uzinei din Craiova.
Obiectivul dezbaterii de la Craiova este acela de a discuta cu părtile interesate cele mai importante proiecte de interes pentru regiune, respectiv îmbunătățirea infrastructurii rutiere și feroviare, dar și stabilirea unui grup de lucru la nivel guvernamental responsabil cu livrarea acestor proiecte prioritare.
„Pentru a putea atrage mai multi investitori este necesară inclusiv îmbunătățirea infrastructurii rutiere și feroviare. În dezvoltarea regiunii Sud-Est Oltenia, Ford are o contribuție importantă, atât prin cei peste 2600 de salariați care lucrează în cadrul companiei, cât și prin rețeaua de furnizori de componente auto formată în jurul întreprinderii. Localizarea acesteia în România a contribuit la creșterea competitivității furnizorilor locali, dar și la atragerea de noi furnizori străini care s-au integrat în lanțul de producție al Ford. De asemenea, trebuie remarcat aportul pe care compania îl are asupra balanței comerciale a României, producția Ford fiind orientată aproape 100% către export ”, a menționat vicepremierul Costin Borc.
Confom studiilor interne Ford, îmbunatățirea transportului rutier prin construcția de șosele de centură în Balș și Slatina ar reduce timpul de transport cu trei ore, în timp ce imbunătățirea rețelei feroviare ar duce la economisirea a 15 ore. Este important de știut că viteza medie pe tronsonul feroviar Duisburg-Curtici este de 50 km/h pe o distanță de 1560 de km, în timp ce viteza medie pe tronsonul Nădlac-Craiova este de 13 km/h pe o distanță de numai 450 km.
„Ne dorim să fim cât mai competitivi, astfel ca o rețea de autostrăzi este vitală pentru Craiova, iar obținerea unui termen limită pentru acest proiect este absolut necesară pentru operațiunile noastre din România. Ford are un angajament foarte puternic față de Craiova și față de România și acest lucru este susținut prin investiția noastră de peste 1 miliard de euro”, a adăugat John Oldham.
Potrivit datelor oferite de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, 90% dintre intrările de transport marfă din țara noastră se fac prin intermediul șoselelor, însă numai 64 km de autostrăzi au fost deschise traficului în România în 2015, ajungându-se astfel la un total de 711 km de autostradă. Aceasta reprezintă o creștere cu 9,4% față de anul precedent, dar chiar și așa, austostrăzile reprezintă doar 4,2% dintre drumurile naționale din România.
De la preluarea uzinei de la Craiova în 2008 și până în prezent, Ford a investit în România peste 1 miliard de euro pentru a susține operațiunile sale de producție de vehicule și motoare. Ford are aproximativ 2.600 de angajați la uzina sa din Craiova și produce în prezent monovolumul de mici dimensiuni B-MAX, dar și 1.0 l EcoBoost – singurul motor din lume care a primit distincția de „Motorul Internațional al Anului” pentru patru ani consecutiv. În prezent, Ford lucrează în România cu o rețea de 40 de furnizori de componente, iar opt dintre acestia își desfășoară activitatea pe platforma uzinei din Craiova.