Oficialii grupului american Ford prezenți în România se confruntă cu probleme legate de logistică. Atât aprovizionarea cu echipamente provenite de la furnizori cât și modalitățile de transport ale mașinilor asamblate către clienții interni și externi ridică încă mari semne de întrebare din cauza infrastructurii deficitare.
„O temă importantă cu care ne confruntăm încă este logistica. Vom exporta majoritatea mașinilor de la Craiova așa că avem nevoie de o structură de transport extrem de bine pusă la punct. Vom trimite mașinile către clienți, fie pe șosea, fie pe calera ferată și chiar cu nave care vor pleca din Constanța. De exemplu, la Moscova, mașinile vor ajunge pe uscat, în timp ce către Marea Britanie sau Spania vom trimite vehiculele cu trenul până la Constanța și apoi cu vaporul. Problema logisticii este foarte complexă. De doi ani discutăm despre soluții. Tot de atunci presăm guvernul român să îmbunătățească infrastructura din țară. Ați văzut și acum, în condiții de viscol, ce înseamnă transportul rutier în România. Dacă va ninge așa și vor fi blocaje și când vom produce la capacitate maximă, vom avea probleme, în special din cauza imposibilității de a ne aproviziona de la furnizori”, a declarat președintele Ford România, Jan Gijsen.
Șeful operațiunilor Ford de la noi consideră, de asemenea, că numărul de persoane care vor lucra la uzina de vehicule și la cea de motoare va fi important, dar trebuie luați în calcul și angajații furnizorilor care sunt în plin proces de amplasare în România. „Acum avem 3.500 de angajați. Așa cum am promis vom angaja și alții. Unii, imediat ce vom demara asamblarea lui B-Max (n.n. – trimestrul II). Alții, când vom porni și al doilea schimb la uzina de motoare. Apoi, pe măsură ce mărim producția, vom avea nevoie și de alți angajați”, a menționat Gijsen adăugând și că „pentru a produce, avem nevoie de furnizori. Aceștia, la rândul lor, vor crea și mai multe locuri de muncă. Am pus la punct o rețea de furnizori și am gândit-o astfel încât să îi avem structurați pe distanțe clare față de fabrică. Sunt mulți la maximum 50 km, alții la cel mult 100 km și unii chiar mai departe. Printre ei se numără companii ca Delphi, Continental, Contitech, Lear, Trelleborg, Autoliv, IAC, Nobel, Schaeffler, Hella, Dura, TRW, BOSS sau Hutchinson. Mulți dintre aceștia produc chiar aici în România, fie doar pentru noi, fie și pentru alte mărci”.
În afară de companiile menționate, în perimetrul uzinei Ford au închirait spații și hale opt furnizori. „În prezent sunt opt companii integrate în platforma Ford Craiova: BBB, Kautex, Kirchoff, Siemens Yazaki, Faurecia, JCI, Magna și Cooper Standard. Acest concept este unic pentru noi în Europa. În niciun alt amplasament nu avem furnizori atât de aproape de linia de asamblare”, a explicat oficialul Ford.
Mai multe detalii despre evoluția investiției Ford de la Craiova și despre proiectele americanilor puteți citi în revista Capital.