Ford S-Max: Miza pe monovolum

Cea mai importantă premieră a constructorului Ford la Salonul Auto de la Paris a fost noua generație a monovolumului S-Max.

Premiera a avut loc după ce liniile sale au fost dezvăluite de conceptul omonim exact acum un an, cu ocazia Salonului de la Frankfurt. Designul nu dezvăluie nicio surpriză, respectând destul de fidel ideile regăsite la generația anterioară, indiferent dacă ne referim la forma suprafeței vitrate, la poziția blocurilor optice pe caroserie sau la branhiile prezente pe aripile frontale. Nici nu ne miră că Ford a preferat o evoluție în locul unei revoluții, având în vedere că vechiul S-Max a fost ales Mașina Anului 2007 în Europa. Noua imagine stilistică Ford respiră însă prin toți porii, detaliile fiind aduse la zi într-o metamorfoză care sugerează atât mai mult stil, cât și un surplus de dinamism. Pe de o parte, avem noua grilă trapezoidală și inserțiile suplimentare de crom, într-un ansamblu care emite pretenții premium, iar pe de alta linii mai pronunțate și ușor mai agresive.

Vechiul model a fost considerat de mulți ca fiind unul dintre cele mai sportive monovolume de pe piață, caracteristică ce lipsește în mod normal exponentelor acestui segment familial prin excelență. Iar detaliile comunicate până în prezent la capitolul motorizări par să întărească pretențiile dinamice ale modelului – vorbim de trei dieseluri de 120, 150 și 180 CP, dar și de motoarele pe benzină EcoBoost de 1,5 l (160 CP) și 2,0 l (240 CP). Mai mult, opțional va fi disponibil și un sistem de tracțiune integrală. Modelul aduce pentru prima dată în segment rabatare electrică a scaunelor de pe rândurile doi și trei, dar și o serie întreagă de echipamente moderne de siguranță activă și pasivă.

 

Întinerire completă

Pe lângă noul S-Max, Ford a prezentat și un facelift pentru monovolumul compact C-Max, atât în versiunea standard cât și „Grand C-Max“. Modificările estetice urmează ideile introduse o dată cu restilizarea lui Focus, pe a cărui platformă tehnică se și bazează acest model. În față, noile blocuri optice integrează acum luminile de zi cu tehnologie LED, dar cel mai important detaliu care și-a făcut apariția este grila asociată de mulți cu imaginea lui Aston Martin. Nici spatele nu a scăpat de intervenția designerilor, afișând acum forme ceva mai simple, mai „curate“. Interiorul păstrează formele moderne, puternic reliefate, dar unele comenzi au fost regândite pentru un plus de ergonomie. În cazul unei configurări generoase, pe consola centrală va trona ecranul cu diagonala de opt inci a noului sistem de infotainment SYNC 2, care simplifică radical interacțiunea cu multe din sistemele mașinii sau cu dispozitivele conectate prin Bluetooth. Ford a operat modificări și în cazul materialelor de la interior sau a antifonării, pentru a crește calitatea percepută în habitaclu.

Noi echipamente pot fi alese din lista de opționale, printre care „MyKey“, ce permite setarea unor restricții la nivel de viteză maximă sau volumul sistemului audio pentru anumiți utilizatori (spre exemplu, atunci când împrumutați mașina cuiva).

Motorizările sunt preluate de la Ford Focus și au puteri cuprinse între 100 și 163 CP. Tot în standul Ford am putut vedea și versiunea europeană a SUV-ului Edge, care va fi disponibil pe piață începând cu anul viitor. Modelul, prezent în oferta Ford din SUA, dispune de unele modificări tehnologice pentru a veni în întâmpinarea cerințelor specifice unui client european, care includ prezența sub capotă a unui motor diesel de 2,0 litri, disponibil în două niveluri de putere: 180 și 210 CP.