'Aşteptările noastră sunt legate de revenirea pe profit de îndată ce va fi posibil. Estimăm o îmbunătăţire destul de semnificativă anul viitor dar încă vom înregistra pierderi în regiune', a afirmat directorul general Mark Fields într-un interviu acordat Bloomberg Television la Salonul auto de la Paris.
Creşterea costurilor cu acţiunile de rechemare la service în America de Nord şi pierderile din Rusia şi America de Sud au determinat Ford să-şi reducă luni estimările privind profitul înainte de taxe realizat în acest an până la şase miliarde de dolari, comparativ cu un profit cuprins între şapte şi opt miliarde de dolari cât estima anterior.
La nivel regional, conducerea Ford susţine că firma îşi îmbunătăţeşte performanţele din Europa dar cu toate acestea va înregistra pierderi de 1,2 miliarde de dolari în acest an urmate de pierderi de 240 de milioane anul următor. În contrast, regiunea Asia Pacific va genera un profit de aproximativ 700 de milioane de dolari în acest an, ceea mai mare parte provenind din China.
'Uşoara slăbiciune înregistrată în ultimele luni în privinţa cererii pentru vehicule în Europa a determinat Ford să-şi reducă estimările', a afirmat joi Mark Fields. Acesta a adăugat: Cererea 'nu va ajunge prea curând la nivelul înregistrat înaintea crizei'.
Ford estimează că anul viitor vor fi vândute în Europe 14,8-15,3 milioane de vehicule, faţă de 14,5-14,6 milioane livrate anul acesta, a declarat şeful diviziei Ford Europa, Stephen Odell, prezent la Salonul auto de la Paris.
Şefii marilor producători auto se aşteaptă la un avans al vânzărilor de cel puţin 3% în 2014, după şase ani de declin. În schimb, livrările în Rusia ar urma să scadă cu peste 10%. Piaţa auto din Rusia se va confrunta în continuare cu dificultăţi iar Ford urmează să decidă dacă va continua să investească pe această piaţă, a afirmat Fields. Ford are două fabrici în Rusia, unde sunt produse modelele Kuga, Explorer, S-MAX, Galaxy, Transit, Tourneo Custom, Focus şi Mondeo.
În următorii doi ani, nu se vor înregistra semne de îmbunătăţire a pieţei auto din Rusia, afectată de încetinirea economiei şi de deprecierea rublei, a afirmat săptămâna trecută Ted Cannis, directorul general al Ford Sollers, o societate mixtă înfiinţată de Ford şi producătorul auto rus Sollers, în 2011.
În perioada ianuarie-august 2014, conform datelor publicate de Association of European Businesses (AEB), s-au vândut în Rusia 1,58 milioane de autoturisme noi, în timp ce în Germania au fost livrate 2,02 milioane de vehicule. Vânzările Ford în Rusia au scăzut în august cu 57%, pe fondul problemelor economice, care au determinat consumatorii să amâne achiziţiile importante. Pentru a face faţă dificultăţilor de pe piaţa rusă, Ford va ajusta modelele livrate pe această piaţă, lansând anul acesta un mini SUV EcoSport şi anul viitor un hatchback Ford Fiesta.
În România, Ford Motor a început anul trecut producţia de serie a noului model de automobile Ford B-Max la fabrica din Craiova. Noua fabrică de producţie a vehiculelor de la Craiova este rezultatul unei investiţii de peste 500 de milioane de euro (aproape 650 milioane de dolari) efectuată de Ford.
SURSA: Agerpres