Producătorul auto american Ford a prezentat, luni, la Salonul Auto de la Shanghai, sedanul Taurus, o versiune restilizată şi destinată exclusiv pieţei din China, transmit Reuters, MarketWatch şi AP.
Modelul va fi fabricat la noua fabrică Changan Ford Hangzhou, o investiţie de 760 milioane de dolari. În 1988, Taurus a fost cel mai bine vândut model din SUA.
În primul trimestru din 2015, vânzările Ford în China au urcat cu 9%. Pe piaţa chineză, Ford se află pe locul cinci în topul principalilor producători auto străini după vânzări, în urma Volkswagen, General Motors, Nissan Motor şi Hyundai.
Obiectivul Ford este de a ajunge pe locul trei în topul principalilor producători auto străini din China până în 2020 şi a-şi majora vânzările pe plan global cu 52%, de la 6,2 milioane în 2013, la 9,4 milioane de vehicule pe an până în 2020.
Şi producătorul auto nipon Nissan a lansat, luni, două modele, Lannia şi Murano, destinate celei mai mari pieţe auto din lume. De asemenea, BMW, General Motors, Mercedes Benz şi alţi giganţi auto vor prezenta noi modele sau versiuni modificate pentru piaţa chineză, la Salonul Auto de la Shanghai, care va fi deschis publicului în perioada 22 – 29 aprilie.
'Încă este una din pieţele cu cel mai ridicat ritm de creştere din lume, deci nu vom fi dezamăgiţi. Investim în China şi vom continua această tendinţă', a afirmat, luni, preşedintele alianţei Nissan-Renault, Carlos Ghosn.
În primul trimestru din acest an, vânzările auto în China au urcat cu 3,9%, la 5,3 milioane de unităţi, iar livrările de SUV-uri au înregistrat un avans de 48,8%.
În ianuarie, Asociaţia Producătorilor Auto din China (CAAM) a estimat că livrările de autoturisme, SUV-uri şi vehicule cu utilizare multiplă vor creşte anul acesta cu 7%, la 25,1 milioane de unităţi. Anul trecut, avansul a fost de 6,9%, la 23,5 milioane de unităţi.
Ford Motor, General Motors şi Volkswagen AG au raportat livrări record pe piaţa din China în 2014, în timp ce producătorii auto niponi nu au reuşit să-şi îndeplinească obiectivele.
Vineri, Ford a anunţat că va investi 2,5 miliarde de dolari în Mexic, unde va construi două noi fabrici şi va extinde uzina din Chihuahua. Motoarele produse în Mexic vor fi exportate în Europa, Asia, America de Sud, SUA şi Canada.
În România, Ford a demarat producţia la fabrica din Craiova în 2012, odată cu lansarea modelului B-Max, care este primul produs al acestei fabrici şi prima maşină românească de 5 stele EuroNCAP. Tot în 2012, Ford a început să producă la Craiova şi motorul EcoBoost.
AGERPRES