Ford Europa vrea să majoreze cota de piaţă a mărcii în România la peste 7% în acest an, de la 6,8% anul trecut, în condiţiile în care vânzările totale de autoturisme şi autoutilitare din România s-ar putea situa între 150.000 şi 155.000 de unităţi, la jumătate faţă de anul trecut.
„Pentru întregul an estimăm că piaţa auto românească se va situa între 150.000 şi 155.000 de unităţi, iar pentru Ford vizăm peste 7% cotă de piaţă, ceea ce ar reprezenta locul al patrulea pe piaţă”, a declarat, miercuri, într-o teleconferinţă, Ingvar Sviggum, vicepreşedinte Ford Europa responsabil de marketing şi vânzări.
Anul trecut Ford a avut o cotă de piaţă de 6,8%, prin cele 22.139 de autovehicule livrate, şi a ocupat tot locul al patrulea în clasamentul mărcilor, în funcţie de numărul de unităţi vândute, după Dacia, Volkswagen şi Skoda.
Vânzările Ford Europa au crescut în iulie pe toate pieţele importante pentru Ford, avans datorat în mare parte programelor „Rabla”, potrivit lui Sviggum.
În cele mai importante 19 pieţe europene pentru Ford vânzările au crescut cu 5% în iulie, la 125.200 unităţi. De asemenea, compania şi-a majorat cota de piaţă pe 13 dintre cele 19 pieţe importante.
Cu toate acestea, vânzările la şapte luni ale Ford Europa sunt în scădere. Livrările din cele 51 de pieţe în care este prezent Ford Europa au scăzut cu 15,3% în perioada ianuarie-iulie, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 977.200 autovehicule.
SURSA: Mediafax