Ford Motor Co, al doilea producător auto american, a prezentat un plan ce prevede majorarea producţiei de vehicule cu peste o treime, prin construirea unor fabrici în statele emergente, transmite Reuters.
Compania vrea să producă pe plan mondial aproximativ opt milioane de vehicule, până la mijlocul acestui deceniu, faţă de aproximativ şase milioane maşini şi camioane în acest an.
Planul face parte din procesul de restructurare adoptat în urmă cu şapte ani de şeful Ford, Alan Mulally, ce prevede reducerea costurilor şi majorarea producţiei prin adoptarea unei strategii de fabricaţie unificate.
‘Deoarece compania s-a restructurat şi a menţinut principiul de bază privind corelarea capacităţii de producţie cu cererea, acum putem folosi integral capacităţile noastre de producţie din întreaga lume şi să obţinem de la ele cele mai bune rezultate, a declarat directorul Ford responsabil cu producţia pe plan mondial, John Fleming.
Până în 2017, când Ford va avea aproximativ 80 de fabrici, compania intenţionează să construiască majoritatea maşinilor şi camioanelor doar pe nouă platforme, faţă de 15 în prezent. Până atunci, fabricile Ford vor putea produce în medie patru modele diferite sau derivate, faţă de doar trei în prezent.
La 90% dintre fabricile companiei, pe plan mondial, se va lucra în trei schimburi până în 2017, ceea ce ar putea majora producţia cu 30%. În prezent, doar 65% din fabrici lucrează în trei schimburi.
De asemenea, Ford va construi 14 noi uzine, ca parte a planului de expansiune globală, care a început în 2011 în ţări ca India şi China. Până în 2017, compania vrea să lanseze pe plan mondial 114 modele noi sau modificate.
Luna trecută, Ford a anunţat că va cheltui 685 de milioane de dolari pentru a introduce noi modele la fabrica sa de asamblare din Ontario, Canada.
‘Investiţia ne ajută să găsim mult dorita capacitate pentru produsele globale’, a declarat preşedintele Ford pentru America de Nord şi de Sud, Joe Hinrichs, fără a specifica ce modele noi vor fi produse la fabrica din Oakville, în apropiere de Toronto.
Anul trecut, Ford a creat aproximativ 600 de locuri de muncă în Canada, adăugând şi al treilea schimb parţial la fabrica din Oakville, unde se produc în prezent modelele Ford Edge, Lincoln MKT şi Ford Flex.
Investiţia va asigura 2.800 de locuri de muncă la această fabrică, iar proiectul va fi finalizat în a doua jumătate a lui 2014.
Ford Motor a anunţat rezultate peste aşteptări în trimestrul doi din 2013, datorită majorării vânzărilor de camioane şi a atenuării pierderilor înregistrate în Europa.
Al doilea mare producător auto american a raportat un profit înainte de taxe de 0,45 dolari pe acţiune, în timp ce analiştii estimau câştiguri de 0,37 dolari pe acţiune.
Ford a câştigat 1,2 miliarde de dolari în perioada aprilie – iunie 2013, datorită obţinerii unui profit de 2,3 miliarde de dolari în America de Nord. În primele şase luni din acest an, vânzările de camionete în SUA au urcat cu 22%, stimulând astfel vânzările modelului F-Series, cel mai bine vândut vehicul al Ford pe piaţa americană.
De asemenea, Ford a raportat cel mai ridicat profit înregistrat vreodată în Asia, de 177 milioane de dolari. Vânzările companiei în China au crescut cu 47% în primul semestru din 2013, după introducerea modelelor EcoSport şi Kuga.
Pe baza acestor rezultate, Ford a revizuit în creştere estimările pentru acest an, aşteptându-se la un profit înainte de taxe egal sau mai ridicat decât cel din 2012, de opt miliarde de dolari. De asemenea, compania prognozează majorarea vânzărilor în SUA, China şi Europa.
În România, Ford Motor a început anul trecut producţia de serie a noului model de automobile Ford B-Max la fabrica din Craiova. Noua fabrică de producţie a vehiculelor de la Craiova este rezultatul unei investiţii de peste 500 de milioane de euro (aproape 650 de milioane de dolari) efectuate de Ford.
Sursa: Agerpres