Ford va continua investiţiile la uzina de la Craiova şi după 2013

Compania americană Ford va continua să investească în fabrica de la Craiova şi după terminarea programului asumat până în 2013, cu o valoare totală de 765 milioane euro, a declarat Wolfgang Schneider, vicepreşedinte Ford Europa pe probleme guvernamentale şi de mediu. "Investiţiile Ford la Craiova nu se vor opri odată cu programul investiţional în care ne-am angajat, în valoare 765 milioane euro, şi vor continua şi după finalizarea acestuia, în anul 2013. Este posibil să vo

Compania americană Ford va continua să investească în fabrica de la Craiova şi după terminarea programului asumat până în 2013, cu o valoare totală de 765 milioane euro, a declarat Wolfgang Schneider, vicepreşedinte Ford Europa pe probleme guvernamentale şi de mediu.

„Investiţiile Ford la Craiova nu se vor opri odată cu programul investiţional în care ne-am angajat, în valoare 765 milioane euro, şi vor continua şi după finalizarea acestuia, în anul 2013. Este posibil să vorbim de suplimentarea investiţiilor, chiar începând cu 2014”, a precizat Schneider, prezent la Salonul Auto de la Paris.

El a precizat că fondurile vor fi destinate modernizării fabricii, mai ales în ce priveşte problemele de mediu, dar că nu exclude şi eventuale extinderi ale facilităţii.

Ford a investit până în prezent la Craiova peste 200 milioane de euro, urmând ca în cursul anului 2013 să fie realizate investiţii totale de 765 milioane de euro. Constructorul a convenit cu reprezentanţii AVAS să amâne finalizarea investiţiilor la uzina de la Craiova pentru anul 2013, iar producătorul auto nu trebuie să plătească penalităţile prevăzute în contract.

Astfel, în 2013 vor fi instalate la uzina din Craiova capacităţile de producţie necesare fabricării a 350.000 de unităţi pe an. Aproximativ 80% din producţia de la Craiova va fi exportată. Ford Motor a achiziţionat în septembrie 2007 un pachet reprezentând 72,4% din acţiunile Automobile Craiova, pentru 57 milioane euro.

Potrivit contractului, Ford România trebuie să ajungă într-un interval de patru ani, până în septembrie 2011, la un volum de producţie de peste 250.000 unităţi, în caz contrar compania americană urmând să plătească statului daune de până la 25% din valoarea achiziţiei Automobile Craiova. Nivelul sancţiunilor ar fi scăzut, conform contractului, la 10% din valoarea contractului la o producţie între 200.000 şi 225.000 de vehicule şi la 5% dacă se vor construi între 225.000 şi 250.000 unităţi.