Preşedintele Ford România a afirmat că, potrivit studiilor interne Ford, îmbunătăţirea transportului rutier prin construcţia de şosele de centură în Balş şi Slatina ar reduce timpul de transport cu 3 ore, în timp ce îmbunătăţirea reţelei feroviare ar duce la economisirea a 15 ore. 

"Este important de ştiut că viteza medie pe tronsonul feroviar Duisburg-Curtici este de 50 km/h pe o distanţă de 1.560 de km, în timp ce viteza medie pe tronsonul Nădlac-Craiova este de 13 km/h pe o distanţă de numai 450 km. Ne dorim să fim cât mai competitivi, astfel că o reţea de autostrăzi este vitală pentru Craiova, iar obţinerea unui termen limită pentru acest proiect este absolut necesară pentru operaţiunile noastre din România. Ford are un angajament foarte puternic faţă de Craiova şi faţă de România şi acest lucru este susţinut prin investiţia noastră de peste 1 miliard de euro', a afirmat John Oldham. 

Potrivit acestuia, în momentul de faţă 20% din producţia Ford de la Craiova este livrată prin intermediul transportului rutier, cu camioane. 

"În ultimele 9 luni, am lucrat îndeaproape cu Ministerul Transporturilor (n.red.: pe tema infrastructurii rutiere) şi de fiecare dată am înregistrat un progres şi cred că azi am făcut un progres semnificativ, pentru că am primit asigurări cu privire la centura Balşului, a Slatinei, la centura de sud a Craiovei, dar şi cu privire la viitoarea autostradă Craiova-Piteşti. De asemenea, am primit promisiuni legate şi de infrastructura feroviară, care este un aspect cheie în dezvoltarea activităţii noastre", a mai afirmat preşedintele Ford România. 

John Oldham a subliniat că segmentul SUV-urilor de mici dimensiuni şi întreg segmentul SUV la nivel european este în creştere, iar Ford se aşteaptă să se mărească şi mai mult odată cu demararea producţiei EcoSport la Craiova. 

Reprezentanţii Ford au solicitat autorităţilor de la Bucureşti, la masa rotundă cu tema "Infrastructura de transport, principala provocare a industriei auto", un termen limită pentru o reţea de autostrăzi, pentru a-şi putea desfăşura activitatea la fabrica din Craiova. 

Ford România şi Asociaţia Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) au organizat, joi, la fabrica din Craiova masa rotundă cu tema "Infrastructura de transport, principala provocare a industriei auto". La dezbatere au participat mai mulţi membri ai Guvernului printre care vicepremierul Costin Borc, ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, ministrul Finanţelor Publice, Anca Dana Dragu, precum şi ambasadorul SUA la Bucureşti, Hans Klemm, şi reprezentanţi din industria auto. 

Ministrul Transporturilor, Sorin Buşe, a anunţat cu acest prilej că autostrada Craiova-Piteşti, care va include şi centurile ocolitoare Balş şi Slatina, se va realiza din fonduri structurale până în anul 2020, iar pe 1 noiembrie va fi lansată licitaţia pentru studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic.

AGERPRES