UPDATE: Ford va fabrica la Craiova, pe lângă B-Max, și un alt model de clasă mică. Transit Connect se mută la Valencia

Ford a confirmat astăzi că va produce în România și un model de clasă B, fără să facă publică o posibilă dată a lansării noii mașini. Jan Gijsen, preşedintele Ford Romania, a anunțat și că producția noului model B-MAX va începe în prima parte a anului 2012.

Fabrica de la Craiova va deveni o unitate specializată în producţia de vehicule aparţinând clasei B, ccea ce va permite companiei Ford să creeze sisteme eficiente de coordonare în ceea ce priveşte componentele şi furnizorii, pentru vehicule similare din punct de vedere al dimensiunilor, precum şi să reduca nivelul de  complexitate al procesului de construcţie în fabrică.

„Anunţăm astăzi o nouă oportunitate de dezvoltare pentru Ford la Craiova, ca parte a abordării noastre de creştere a Ford în Europa”, a declarat Jan Gijsen, preşedintele Ford Romania. „Suntem foarte mândri că noul B-MAX va fi produs aici la Craiova începând cu prima parte a anului 2012”.

Ford B-MAX reprezintă un model inovator în clasa mică, cu o caroserie care elimină stâlpul central şi dispune de uşi glisante. Astfel, comparativ cu modelele din clasa sa , acest model va permite un acces facil în interior, precum şi confort şi flexibilitate.

În ceea ce priveşte noul vehicul de clasa B care va fi produs la Craiova în viitor, acesta va înlocui producţia noului Ford Transit Connect,  planificată iniţial pentru fabrica din România. Planul actualizat transformă fabrica de la Craiova într-o unitate specializată pentru producţia de vehicule aparţinând clasei B, oferind oportunităţi sporite prin utilizarea componentelor şi platformelor comune pentru vehicule cu dimensiuni similare.

„Odată cu evoluţia strategiei globale One Ford, am reevaluat planurile noastre de producţie. Inţial am anunţat că la fabrica de la Craiova se va produce noul model Ford Transit Connect. Cu toate acestea, am indentificat argumente solide care să permită fabricii de la Craiova specializarea pe vehicule aparţinând clasei B”, a menţionat domnul Jan Gijsen, adăugând că mutarea asamblării Transit Connect la uzina din Valencia va avea loc doar odată cu apariția noii generații a acestui vehicul.
Oricum, asamblarea de furgonete Transit Connect la Craiova nu a reprezentat până acum decât un mod de a obișnui cei 3.500 de angajați cu standardele de calitate și cu modul de lucru al Ford. În tot anul 2010 nu au fost asamblate la uzina din Craiova decât 9.558 de unități, iar în primele patru luni din 2011, producția a ajuns la numai 2.857 vehicule Transit Connect.

În prima parte a anului 2012, la Craiova va fi demarat procesul de producţie şi pentru motorul de 1,0 l EcoBoost cu un consum redus de combustibil, acesta fiind unul dintre cele mai avansate motoare dezvoltate din punct de vedere tehnologic şi al eficientei. Motorul are un design eficient, în trei cilindri cu performanţe identice cu ale unui motor în patru cilindri, însa cu un consum şi un nivel de emisii mult mai reduse.

Ford anunță că îşi pastrează angajamentul de a investi peste 675 milione de Euro în vederea transformarii fabricii din România într-o unitate de producţie modernă şi competitivă la nivel global. În plus, faţă de multe alte proiecte de investiţii la fabrică, Craiova dispune acum de o secţie de vopsitorie de ultima generaţie – una dintre cele mai avansate de acest tip şi singura pe care Ford o deţine în acest moment la nivel european. Totodata, Ford deţine astăzi şi o secţie de caroserii foarte avansată din punct de vedere tehnologic, precum şi o secţie de montaj general complet nouă.

„De asemenea, intenţionăm să creştem în mod substanţial numărul locurilor de muncă de la Craiova, pe masură ce vom lansa noi produse. Ford a adus deja – şi va aduce în continuare- un număr semnificativ de furnizori globali în Oltenia, generând astfel noi locuri de munca şi investiţii”, a declarat Gijsen.

Anunţul de azi referitor la Craiova este parte a unui amplu proces de reorganizare a planurilor de producţie din România, Spania, Turcia şi Germania. Aceste măsuri, alături de celelalte planuri anunţate anterior în Europa – au rolul de a pregăti creşterea Ford în Europa. Compania va lansa cel puţin 20 de modele intregal noi sau semnificativ îmbunatăţite în Europa în urmatorii trei ani.