Ford va face restructurări la uzinele din Spania și Germania. Angajații au fost deja anunțați
Ford nu intenționează să înlocuiască producția Focus la uzina de asamblare a vehiculelor din Saarlouis, Germania, în 2025. În schimb, compania americană va căuta „oportunități alternative” pentru această fabrică, inclusiv vânzarea acesteia către un alt producător auto, a declarat președintele Ford Europa, Stuart Rowley. Cu toate acestea, el nu a spus că linia de asamblare va fi închisă.
„Căutăm alte oportunități alternative pentru producția de vehicule la Saarlouis, inclusiv alți producători”, a declarat Rowley într-o teleconferință cu jurnaliștii, susținută în cursul zilei de miercuri. „Nu avem în ciclul nostru de planificare un model suplimentar care să meargă la Saarlouis”.
Saarlouis a pierdut în fața uzinei Ford din Valencia, Spania, în încercarea acesteia de a produce vehicule pe arhitectura mașinilor electrice de nouă generație a companiei începând cu sfârșitul acestui deceniu, a declarat gigantul american într-un comunicat de presă.
Restructurare fără precedent la cele două uzine Ford
Atât Valencia, cât și Saarlouis vor suferi reduceri „semnificative” de locuri de muncă pe măsură ce Ford se orientează către un viitor exclusiv electric, a avertizat Rowley.
„Realitatea industriei este că producția de vehicule electrice va necesita mai puțini oameni”, a spus el.
În prezent, Ford are 6.000 de angajați în Valencia și 4.600 în Saarlouis. Situl Ford din Köln, Germania, nu este afectat de reducerea numărului de angajați. Rowley nu a oferit nicio cifră sau un termen pentru reducerea numărului de angajați.
Ford nu a dat nicio indicație cu privire la segmentul în care vor concura modelele electrice construite la Valencia.
Uzina construiește în prezent SUV-ul compact Kuga, alături de monovolumele mari Galaxy și S-Max.
Ford s-a orientat către unități de producție cu costuri mai mici
Saarlouis, care a primit o investiție de 600 de milioane de euro în 2017 pentru a se pregăti pentru a produce actualul Focus, a fost mult timp amenințată, deoarece Ford s-a orientat către unități de producție cu costuri mai mici din Europa. Printre aceste locații se numără ca și uzina sa din Craiova, România, unde construiește SUV-ul mic Puma, și în Kocaeli, Turcia, unde construiește gama sa de vehicule comerciale lider în Europa.
Producția de la Saarlouis a fost afectată de lipsa lanțului de aprovizionare și de scăderea cererii de hatchback-uri compacte în general.
Atenția Ford în Germania se concentrează asupra fabricii sale din Köln, care va începe să construiască un nou SUV bazat pe platforma electrică MEB de la Volkswagen începând cu 2023.