Deşi al doilea mare producător auto american, Ford Motor, încă se confruntă cu dificultăţi din cauza redresării lente a Europei, unde înregistrează pierderi, cererea a determinat compania să majoreze producţia la fabricile din Saarlouis şi Koln, în Germania.
Începând de săptămâna viitoare, Ford va majora producţia modelelor Focus, C-Max şi Grand C-Max la Saarlouis până la 1.770 de unităţi, o creştere de 240 de vehicule pe zi.
Restilizatul Focus, Fiesta şi autoutilitara C-Max sunt cele mai bine vândute modele Ford din Europa.
Şi fabrica din Koln urmează să majoreze în februarie producţia modelului Fiesta cu 300 de unităţi pe zi, la 1.850 de vehicule.
Anul trecut, Ford a anunţat că vrea să-şi sporească vânzările pe piaţa europeană cu 7,3%, deşi cota de piaţă a companiei americane a urcat sub un punct procentual.
Ford se aşteaptă să înregistreze un profit înainte de taxe de aproximativ şase miliarde de dolari pentru 2014. Dar subsidiara din Europa, Orientul Mijlociu şi Africa, responsabilă pentru aproximativ o cincime din vânzările auto ale Ford, ar urma să înregistreze o nouă pierdere înainte de taxe, de 1,2 miliarde de dolari, pe lângă pierderile înainte de taxe de peste 3,5 miliarde de dolari în precedenţii trei ani.
Producătorii auto mondiali se luptă pentru majorarea vânzărilor în Europa – unde înmatriculările de maşini noi au atins 11,9 milioane de unităţi în 2013, cel mai scăzut nivel din ultimii 20 de ani, după şase ani de declin consecutiv. Se estimează că, până în 2020, vânzările nu vor ajunge la nivelul de vârf înregistrat înaintea crizei – 15,5 milioane de vehicule.
Deja compania a anunţat că va lansa peste 25 de modele noi sau restilizate în Europa, în următorii cinci ani, printre care noul Mondeo şi celebrul Mustang. Ford speră că aceste lansări vor spori marja de profit a companiei în Europa.AGERPRES