"În următorii doi – trei ani, vom muta întreaga noastră producţie de automobile mici din SUA în Mexic", a afirmat Fields.
Producătorii auto americani nu reuşesc de câteva decenii să obţină profit din vânzarea automobilelor de dimensiuni mici. Mutarea liniei de asamblare în Mexic ar putea reduce costurile deşi unele modele sunt complexe.
Fields a explicat că actualul model Ford Focus poate fi comandat în 300 de configuraţii diferite în privinţa opţiunilor şi a culorilor. Al doilea producător auto din SUA vrea să reducă numărul la 30, ceea ce va face ca procesul de producţie să fie mai simplu şi mai puţin costisitor. În ultimele luni americanii au preferat să cumpere vehicule mai mari, în special SUV-uri, camionete şi vehicule crossover.
Viitorul maşinilor mici în SUA ar putea depinde de capacitatea de a electrifica sistemele de propulsie, apreciază analiştii.
De la începutul anului, acţiunile Ford au scăzut la Bursa de la New York cu 12%, de la 14,09 dolari la 12,14 dolari la închiderea şedinţei de miercuri.
În aprilie, Ford a anunţat că va investi 1,6 miliarde de dolari pentru a construi o nouă uzină de asamblare în statul San Luis Potosi din Mexic unde va produce automobile de dimensiuni mici.
Grupul auto american nu a precizat care sunt vehiculele care vor fi produse la viitoare uzină din Mexic însă anul trecut a anunţat că producţia modelelor Focus şi C-Max, realizată în prezent la uzina de la Michigan, va fi transferată la o uzină din afara SUA.
Ford a decis să construiască o uzină în Mexic "pentru a îmbunătăţi profitabilitatea automobilelor mici", a declarat preşedintele Ford pentru cele două Americi, Joe Hinrichs. "Mexic are costuri mai competitive cu mâna de lucru şi cu furnizorii, logistică bună şi sprijin din partea guvernului. Şi mai important este faptul că Mexic este o locaţie bună pentru livrarea de automobile către multe alte ţări din lume", a precizat Hinrichs.
Planurile Ford privind investiţiile în Mexic au fost criticate de candidatul la alegerile prezidenţiale Donald Trump potrivit căruia Ford este una din companiile care "trimite locuri de muncă în Mexic". În replică, Ford a precizat că produce automobile în Mexic încă din 1925 şi că între 2011 şi 2015 a investit peste 10 miliarde de dolari în SUA şi a creat 25.000 de locuri de muncă.
În România,compania a început producţia la fabrica din Craiova în 2012, odată cu lansarea modelului B-Max, primul produs al acestei fabrici şi primul autovehicul românesc de 5 stele EuroNCAP. Tot în 2012, Ford a demarat la Craiova şi producţia motorului EcoBoost. La începutul acestui an, preşedintele – director general al Ford Europa, Jim Farley, a anunţat că producătorul va construi SUV-ul de mici dimensiuni EcoSport la fabrica din Craiova începând din toamna anului 2017, model ce va fi comercializat pe toate pieţele europene ale Ford, mai puţin în Rusia, şi pentru care va investi 200 de milioane de euro.
SURSA: Agerpres