Conform preşedintelui Ford România, producţia în 2013 ar putea ajunge chiar şi la 150.000 de unităţi.
Anul viitor va creşte şi volumul producţiei de motoare, urmând ca, la Craiova, să fie produse motoare şi pentru alte fabrici ale companiei.
La începutul acestei luni, circa 100 de ingineri germani şi britanici au venit la Craiova pentru a lucra la fabrica Ford unde vor asista la începerea producţiei modelului B-Max în România şi a motorului EcoBoost.
Compania Ford a confirmat, în vara anului trecut, producţia de masă a modelului B-MAX la uzina de la Craiova, a unui nou motor cu consum redus de combustibil, de un litru, cu trei cilindri, precum şi a unui nou model de clasa B (clasa mică).
Ford B-MAX este un model inovator în clasa mică, cu o caroserie care elimină stâlpul central şi dispune de uşi glisante. Comparativ cu modelele din clasa sa, B-Max va permite un acces facil în interior, deschiderea fiind de 1,5 metri.
UPDATE Reprezentanţii Ford au menţionat că mai mult de jumătate din valoarea unui autoturism B-Max va fi din componente fabricate în România. În ceea ce priveşte producţia, cei de la Ford şi-au programat ca la un interval de 1,7 minute să iasă de pe linia de asamblare un autoturism B-Max. Anul viitor, odată cu creşterea producţiei, intervalul de timp va coborî chiar la un minut.
Anul trecut, la Craiova, au fost produse 36 de prototipuri, maşini care sunt utilizate pentru teste. Oficialii uzinei auto au menţionat că în acest an până la începerea producţiei în serie vor fi fabricate încă 60 de unităţi B-Max preserie, adică nu vor ajunge şi pe piaţă, fiind utilizate în interiorul fabricii la teste.
SURSA: Agerpres