Filiala Ford Europa se numără printre cele 27 de companii de pe continent care dorește să vândă numai vehicule electrice începând din 2035. De asemenea, gigantul auto a semnat un apel la UE pentru stabilirea obiectivelor obligatorii pentru infrastructura de încărcare.
Ford vrea să vândă doar mașini electrice din 2035. Gigantul auto s-a alăturat altor 27 de companii
Ford Europa este una dintre cele 27 de companii mari care s-au alăturat unei petiții prin care se solicită Uniunii Europene să interzică vânzarea de mașini și camionete noi cu motor cu ardere internă începând cu anul 2035. Compania s-a angajat deja să elimine treptat vehiculele cu motor cu ardere internă din gama sa până în 2035 și, în același timp, să atingă o neutralitate netă de zero emisii de carbon.
După ce a lansat deja Ford Mustang Mach-E și Ford E-Transit ca primele sale vehicule electrice pentru pasageri și comerciale pe piață, va lansa alte șapte până în 2024, inclusiv noul E-Transit Custom și o versiune electrică a modelului Ford Puma.
Iar acum a susținut un apel pentru ca toate autoturismele și camionetele noi din Europa să fie cu emisii zero începând cu anul 2035, un termen deja impus în Marea Britanie.
Anul trecut, UE a propus o reducere de 100% a emisiilor de CO2 ale vehiculelor până în 2035 în cele 27 de state membre, ceea ce ar permite atingerea aceluiași obiectiv.
Ford Europa cere stabilirea unor obiective obligatorii
Pentru a sprijini această inițiativă, filiala europeană a Ford a solicitat UE să „stabilească obiective obligatorii pentru infrastructura de încărcare”, în vederea facilitării trecerii în masă la vehiculele electrice.
Nu se știe exact care ar trebui să fie aceste obiective, dar un raport recent al gigantului contabil Ernst and Young a sugerat că Europa ar avea nevoie de 65 de milioane de încărcătoare în funcțiune până în 2035 pentru a satisface un parc de vehicule electrice de aproximativ 130 de milioane. Potrivit Ernst and Young, aproximativ 85% din aceste dispozitive ar trebui să fie instalate la domiciliu.
Ford of Europe a declarat că trebuie să se facă o schimbare radicală în ceea ce privește calitatea și capacitatea rețelei europene de încărcare a vehiculelor electrice, dacă se dorește ca UE să își atingă obiectivul de zero emisii nete până în 2050.
Șeful companiei, Stuart Rowley, a declarat: „La Ford Europa, credem că libertatea de mișcare merge mână în mână cu grija față de planeta noastră și față de ceilalți. De aceea, ne propunem ca toate vehiculele Ford să fie cu emisii zero până în 2035.
„Pentru a realiza cu succes acest lucru, factorii de decizie politică din UE trebuie, de asemenea, să stabilească obiective naționale obligatorii pentru o infrastructură de încărcare electrică fără întreruperi, care să fie la înălțimea cererii tot mai mari de vehicule electrice.”
Uniunea Europeană dorește să reducă emisiile de dioxid de carbon cu 37,5%
În prezent, UE urmărește o reducere de 37,5% a emisiilor de CO2 ale autovehiculelor până în 2030, deși măsurile propuse anul trecut ar duce această reducere la 55%, pe calea interzicerii totale a motoarelor ICE cinci ani mai târziu.
Alături de Ford, mulți dintre cei mai mari producători de automobile din Europa – inclusiv Audi, Mercedes-Benz, Mini, Renault și Stellantis – au anunțat deja că intenționează să nu mai lanseze noi modele cu motoare cu ardere internă până în 2030.
„Îndepărtarea vehiculelor care ard combustibili fosili de pe șosele este imperativă pentru ca Europa să își atingă obiectivul de zero emisii nete până în 2050”, a declarat Ford of Europe.