Producătorul auto Ford are de gând să vândă una dintre uzinele sale din Germania, iar doi cumpărători chinezi pregătesc deja ofertele. Această mișcare ar putea provoca îngrijorări în ceea ce privește Guvernul de la Berlin.
Potrivit raportului Bloomberg, producătorul auto american Ford Motor Co. se apropie de o potențială înțelegere pentru vânzarea uneia dintre uzinele sale din Germania, trei ofertanți fiind în curs de a participa, inclusiv doi producători auto chinezi. Această evoluție survine într-un moment în care investițiile chinezești în Europa sunt atent analizate de autorități.
Surse familiare cu această chestiune dezvăluie că una dintre oferte provine de la BYD Co, cel mai mare producător auto din China, în timp ce cealaltă ofertă reprezintă un consorțiu care cuprinde diverși producători chinezi mai mici. Sursele, care au preferat să-și păstreze anonimatul, dezvăluie, de asemenea, că discuțiile sunt în curs de desfășurare între Ford, landul german Saarland (unde se află fabrica Ford) și un producător german de componente fotovoltaice.
Sursele indică faptul că Ford urmărește să ajungă la un acord preliminar de vânzare până la sfârșitul acestei luni, la aproape un an după ce compania și-a anunțat inițial intenția de a înceta producția de automobile la uzina din Saarlouis începând din 2025. Uzina din Saarlouis, responsabilă de fabricarea modelelor Ford Focus, are aproximativ 4.600 de angajați.
Orice acord va produce îngrijorări la Berlin
Cu toate acestea, orice acord potențial care implică o entitate chineză poate declanșa îngrijorări la Berlin, în ciuda faptului că sunt în joc numeroase locuri de muncă într-o regiune puternic dependentă de producția de componente și vehicule alimentate cu combustibil. În ultima perioadă, Germania a implementat reglementări mai stricte pentru investitorii non-europeni care doresc să achiziționeze companii care operează în sectoare de înaltă tehnologie, precum robotica și inteligența artificială, concentrându-se în principal pe investitorii chinezi susținuți de stat.
Ford urmărește o strategie de reducere a activității pentru operațiunile sale europene, care presupune noi reduceri de personal, investind în același timp miliarde de euro în tranziția către vehiculele electrice. Segmentul autoturismelor din gama extinsă de modele Ford, care se anticipează că va produce exclusiv vehicule electrice până la sfârșitul deceniului, se confruntă de mai mulți ani cu probleme de profitabilitate, spre deosebire de divizia sa înfloritoare de vehicule comerciale.
Olaf Scholz va participa la inaugurarea unei noi uzine Ford
În cursul săptămânii viitoare, cancelarul german Olaf Scholz va participa la inaugurarea noii uzine Ford din Köln. Această unitate este rezultatul unei investiții de 2 miliarde de dolari și se preconizează că va începe producția de vehicule electrice în cursul acestui an. Complexul industrial din Köln se prezintă ca fiind una dintre cele mai mari uzine auto din Europa.
Pentru producătorii auto chinezi, achiziționarea unei uzine de asamblare importante ar facilita extinderea prezenței lor pe piața europeană, mai ales că cererea de vehicule electrice continuă să crească. Surse citate de Bloomberg arată că BYD explorează locații alternative în Franța și Spania pentru potențiale amplasări de uzine. În timp ce achiziția fabricii din Saarlouis oferă avantajul proximității față de un lanț de aprovizionare existent, BYD recunoaște, de asemenea, beneficiile construirii unei noi unități de producție în afara Germaniei, după cum indică sursele menționate.