Constructorul auto american Ford şi-a prezentat marţi noul său plan strategic conform căruia, până în 2015, vânzările sale globale ar urma să crească cu 50% până la aproximativ opt milioane de autovehicule anual, stimulate de expansiunea în Asia şi creşterea cererii pentru automobile mici.
Anul trecut, Ford a vândut 5,3 milioane autovehicule, în timp ce liderul mondial, grupul japonez Toyota, a vândut 8,42 milioane autovehicule, urmat îndeaproape de General Motors şi Volkswagen cu 7,14 milioane autovehicule.
Într-un interviu acordat marţi postului de televiziune CNBC, Alan Mulally, directorul general al Ford, a precizat că până în 2020 aproximativ 55% din totalul autovehiculelor vândute de Ford vor fi automobilele mici iar regiunea Asia-Pacific şi Africa va fi responsabilă pentru o treime din vânzările Ford.
Ford este singurul din cei trei mari constructori auto americani care nu a apelat la sprijinul guvernului în 2009. În ultimii doi ani Ford a realizat un profit de 9,28 miliarde de dolari, după ce în perioada 2006-2008 a consemnat pierderi de 30 de miliarde de dolari.
Ford este prezent şi în România, unde a cumpărat, în 2007, Automobile Craiova. Ford produce la Craiova din 2009 modelul Transit Connect şi va lansa producţia modelului B-Max, produs exclusiv în România.