Ford Motor Co. ar putea sa incerce vanzarea marcii Volvo pentru 6 miliarde de dolari, conform declaratiei unei surse apropiate discutiilor. Producatorul auto a apelat astfel la serviciile JP Morgan in calitate de consultant.
Ford, care acumparat Volvo in 1999 pentru 6,4 miliarde de dolari, mizeaza in incercarea sa pe puterea brandului de a atrage cumparatorii, conform unei persoane avizate. Pretul nu a fost facut inca public.
Presat sa obtina lichiditati in valoare de 9 miliarde dolari, producatorul auto american ar putea sa nu reuseasca sa vanda Volva acest pret, a declarat Ferdinand Dudenhoeffer director in cadrul Center for Automotive Research al Universitatii Gelsenkirchen din Germania.
Si numarul ofertantilor ar putea fi limitati, in contextul crizei de pe piata auto, la producatorii chinezi sau la un grup de firme sustinute de guvernul suedez. Chiar daca s-a vehiculat ca producatorul francez Renault ar putea fi interesat de o eventuala preluare a Volvo, reprezentantii companiei au negat acest lucru.
Printre companiile care ar putea fi interesate de preluarea Volvo se numara TPG Inc., cu sediul in Texas, o companie de private-equity care a incercat sa cumpere si marcile Jaguar si Land Rover la inceputul acestui an.
SAIC Motor Corp., cel mai mare producator auto din China, ar putea fi, de asemenea, interesat de Volvo, la fel si Dongfeng Motor Group Co., a treia mare companie auto din China.
O eventuala oferta ar putea veni si din partea Hyundai Motor Co., insa acesta ar „reprezenta o adevarata surpriza”, a declarat Pete Kelly, senior director al J.D. Power Automotive Forecasting din Oxford.
De asemenea, este putin probabil sa fie primite oferte din partea companiilor Europene precum Volkswagen, Fiat, BMW sau Daimler, a mai spus Kelly.
Ford a luat decizia de a vinde marca Volvo pentru a demonstra Congresului ca ia toate masurile necesare pentru a scadea din costurile companiei. Compania americana a cerut un ajutor financiar in valoare de 9 miliarde de dolari pentru a face fata crizei economice actuale si a anuntat ca ar putea redeveni profitabil in 2011.
Sursa: Bloomberg