Formula Coca-Cola este pe cale sa devina din ce in ce mai putin secreta! De mai bine de un secol, formula de preparare a bauturii a fost pazita cu sfintenie. Coca-Cola a luat nastere in 1886 si a fost creata de John Pemberton, un farmacist din Atlanta, SUA, care a incercat sa lanseze o bautura sanatoasa. In ultimele decenii insa compania a pus o aura de mister in jurul formulei de fabricare, in mare parte de teama concurentei dar si ca o unealta de marketing. Insa aceasta perioada a luat sfars
Formula Coca-Cola este pe cale sa devina din ce in ce mai putin secreta!
De mai bine de un secol, formula de preparare a bauturii a fost pazita cu sfintenie. Coca-Cola a luat nastere in 1886 si a fost creata de John Pemberton, un farmacist din Atlanta, SUA, care a incercat sa lanseze o bautura sanatoasa. In ultimele decenii insa compania a pus o aura de mister in jurul formulei de fabricare, in mare parte de teama concurentei dar si ca o unealta de marketing.
Insa aceasta perioada a luat sfarsit, compania lansand pe piata din Marea Britanie o campanie publicitara care dezvaluie cateva dintre secretele bauturii. Deviza care sustine campania este “Fara conservanti si arome artificiale” si anunta ca Pemberton a adaugat in Coca-Cola “cele mai bune mirodenii din lume”. Reprezentantii companiei sustin chiar ca de 122 de ani formula de baza nu a fost deloc modificata.
Cathryn Sleight, directorul de marketing al companiei in Marea Britanie, a declarat “Atunci cand am discutat cu clientii nostrii am observat ca acestia nu stiau ca nu adaugam conservanti sau arome artificiale in Coca-Cola. Am simtit astfel nevoia de a-i asigura de acest lucru”.
Astfel, filiala Coca-Cola din Marea Britanie va imprima pe toate cutiile si sticlele scoase pe piata deviza mentionata. De asemenea, compania a pus bazele unui site, letsgettogether.co.uk, pe care va raspunde tuturor intrebarilor, fara a dezvalui insa toate secretele.
Evident ca cea mai intalnita intrebare a fost “Care sunt ingredientele bauturii Coca-Cola”. Raspunsul companiei a venit prompt “servind” doar o parte dintre acestea: apa carbogazoasa, zahar, cofeina, caramel pentru culoare si arome naturale.
Campania este pusa la punct de compania argentiniana Santo si poarta numele de “Pemberton”. Aceasta va ajunge treptat pe toate pietele din lume si va face publice detalii despre bautura, formula de fabricatie sau numarul de calorii ce le contine.
Sursa: The New York Times