Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) vrea ca taxa de drum să fie corelată cu cifra de afaceri a companiilor de transport, până la depăşirea crizei economice, pentru a stopa declinului transporturilor rutiere. „Ponderea procentuală a acestei taxe nu trebuie să o depăşească pe cea din anii trecuţi, atunci când afacerile din transporturi erau în creştere. În 2008 taxa de drum reprezenta aproximativ 2% din cifra de afaceri a unui transportator, în timp ce acum
Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) vrea ca taxa de drum să fie corelată cu cifra de afaceri a companiilor de transport, până la depăşirea crizei economice, pentru a stopa declinului transporturilor rutiere.
„Ponderea procentuală a acestei taxe nu trebuie să o depăşească pe cea din anii trecuţi, atunci când afacerile din transporturi erau în creştere. În 2008 taxa de drum reprezenta aproximativ 2% din cifra de afaceri a unui transportator, în timp ce acum ea se situează aproape de 10%. Acest exemplu se poate extinde la toate taxele suportate de către transportatori”, se arată într-un comunicat al FORT.
Potrivit federaţiei, cele mai afectate tipuri de transporturi rutiere sunt cele specializate unui anumit tip de producţie, cum ar fi transporturile frigo, de materiale de construcţii şi textile.
Transporturile de mărfuri au scăzut cu 60%
Totodată, transporturile de mărfuri generale în afara României sunt afectate de lipsa exporturilor şi importurilor, acestea scăzând cu până la 60% faţă de perioada similară a anului trecut.
„Un alt aspect important ce afectează grav acest sector de activitate este neplata subvenţilor acordate unor categorii sociale defavorizate”, se mai precizează în comunicat. FORT susţine că în prezent, Ministerul Finanţelor are cinci luni întârziere la plata deconturilor pentru biletele subvenţionate.
SURSA: Mediafax