Proiectul Logan al Dacia este onest şi interesant, având în piaţă o forţă mai mare decât a altor mărci din Europa şi comparabilă cu cea a mărcilor japoneze şi coreene, a declarat agenţiei Mediafax şeful de design al grupului german Volkswagen (VW), Walter Maria de'Silva.„Competitorii care vin dinspre Est, japonezi, coreeni, sunt mai periculoşi şi mai puternici decât cei europeni. (...) La fel ca unii japonezi şi coreeni, cei de la Dacia sunt foarte buni”, a spus de
Proiectul Logan al Dacia este onest şi interesant, având în piaţă o forţă mai mare decât a altor mărci din Europa şi comparabilă cu cea a mărcilor japoneze şi coreene, a declarat agenţiei Mediafax şeful de design al grupului german Volkswagen (VW), Walter Maria de’Silva.
„Competitorii care vin dinspre Est, japonezi, coreeni, sunt mai periculoşi şi mai puternici decât cei europeni. (…) La fel ca unii japonezi şi coreeni, cei de la Dacia sunt foarte buni”, a spus de’Silva, prezent la evenimentul de test drive internaţional cu cel mai nou model al Volkswagen, a cincea generaţie a maşinii Polo.
Loganul din 2004, probleme de design
Oficialul Volkswagen a declarat că primul model Logan, lansat în 2004, a avut nişte probleme de design, dar că de atunci lucrurile au mers din ce în ce mai bine.
„Dacia este un proiect interesant. Pentru mine Dacia este mai onestă decât altă maşină. Şi mai îmi place faptul că tot proiectul constructorului este onest”, a explicat de’Silva.
Pe de altă parte, el a criticat alte mărci, cum ar fi Alfa Romeo, constructor pentru care a lucrat în perioada 1986-1998. „Direcţia în care merge Alfa Romeo nu este cea corectă, pentru că a stagnat. Nu a crescut ca BMW şi, mai ales, Audi”, a arătat de’Silva.
Fiat şi Renault, fără strategie de design pe termen lung
De’Silva a adăugat că Renault şi Fiat nu au o filosofie coerentă de design. „Fiat şi Renault nu au o strategie corectă pe termen lung. Nu sunt coerenţi. Cine are strategii pe termen scurt nu rezistă”, a apreciat de’Silva.
În schimb, oficialul grupului Volkswagen a precizat că filosofia de design a Peugeot este constructivă şi de viitor, aspectul uneori controversat al maşinilor fiind o chestiune de gust.
Italianul Walter Maria de’Silva, 58 de ani, este unul dintre cei mai cunoscuţi designeri auto din lume.
El şi-a început cariera în 1972 la centrul de design Fiat, iar apoi a lucrat, timp de nouă ani, la Institulul de Dezvoltare în Ingineria Auto (Institute of Development in Automotive Engineering – I.DE.A Institute) din Torino, Italia.
Din 1986 şi până în 1998 a fost şef de design pentru Alfa Romeo, fiind responsabil de modelele Alfa Romeo 156 şi Alfa Romeo 147.
În 1998 s-a alăturat grupului Volkswagen, ocupându-se exclusiv de marca Seat, iar la începutul anului 2007 a devenit responsabil de toate mărcile concernului Volkswagen.
SURSA: Mediafax