Potrivit unor surse din industria avioanelor, defecţiunea a apărut la cartuşele folosite pentru propulsarea scaunelor ejectabile, fiind prezentă şi la alte aeronave.

În prezent, se desfășoară o anchetă pentru testarea componentei respective.

Această defecțiune a fost detectată la scurt timp după ce o escadrilă de aviaţie din Neuburg an der Donau a renunţat vineri la un zbor demonstrativ cu ocazia vizitei făcute de Christine Lambrecht, ministrul Apărării din Germania, relatează agenția de presă DPA.

Eurofighter Typhoon – cel mai mare program militar din Europa,

Eurofighter Typhoon este construit pe puterea a patru națiuni europene: Marea Britanie, Germania, Italia și Spania, cu ajutorul companiile lor importante din domeniul aerospațial și din domeniul apărării. Acest parteneriat este de neegalat, permițând acces egal la producția comună, dezvoltare și crearea de relații politice și industriale de lungă durată.

Eurofighter Typhoon este cel mai mare program militar din Europa, cele patru națiuni fondatoare folosind toate aeronava în propriile forțe aeriene.

Actualizarea și flexibilitatea au fost elemente esențiale ale specificației pentru a se asigura că platforma poate fi utilizată în mod extrem de eficient de către toate forțele aeriene, oferind un parteneriat global de neegalat.

Construcția primelor prototipuri Eurofighter Typhoon a început în 1989 și s-a convenit ca fiecare dintre cele patru țări-mamă să găzduiască linia de producție și asamblarea finală pentru componentele aeronavei de care era responsabilă: Warton pentru BAE Systems, Manching pentru EADS Germania, Torino pentru Leonardo – Divizia Aeronave și Getafe pentru EADS CASA.

În 1994, șefii statului major al Germaniei, Spaniei, Regatului Unit și Italiei au căzut de acord asupra cerințelor lor avansate de aeronave, DA1 și DA2, Eurofighter Typhoons făcând primele zboruri de testare în același an. Până în 1996, națiunile au convenit asupra producției de lucru în comun, iar un an mai târziu a avut loc cel de-al 500-lea zbor de testare la Manching, Germania.

La sfârșitul anilor 1990 și începutul anilor 2000, aeronava a efectuat teste extinse de mediu, de tragere cu arme, de alimentare cu combustibil în zbor și de viteză supersonică.

Între 2003 și 2005, Eurofighter Typhoon a fost introdus în serviciu în cadrul forțelor aeriene ale celor patru națiuni de bază. În această perioadă, aeronavele au primit subsistemul de ajutoare de apărare (DASS), sistemul multifuncțional de informații și distribuție (MIDS), intrare vocală directă inițială (DVI) și sisteme de fuziune a senzorilor, scrie pe website-ul oficial al Eurofighter.