Constantin Axinia, fost director al CFR SA, s-a prezentat marţi la Direcţia Naţională Anticorupţie pentru a fi audiat în legătură cu schimbarea sa din funcţie, după ce ar fi refuzat să semneze un contract de modernizare a căii ferate.
„Sunt chemat în calitate de martor. Este legat şi de plecarea mea. Am primit un telefon de la DNA, săptămâna trecută, în care am fost invitat în calitate de martor”, a spus Constantin Axinia, la intrare în sediul DNA.
Întrebat de ce nu a semnat contractul de modernizare a căii ferate pe ruta Braşov – Sighişoara, aşa cum i-a cerut ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, Axinia a răspuns: „Era riscant pentru companie. Şi pentru mine şi pentru companie”.
El a mai spus că este „posibil” ca destituirea sa de la CFR să aibă legătură cu refuzul de a semna acel contract.
Săptămâna trecută, Consiliul de Administraţie al CFR SA a decis schimbarea din funcţie a directorului general Constantin Axinia.
Ministrul interimar al Transporturilor, Răzvan Cuc, a declarat duminică, într-o conferinţă de presă, că cea mai mare dezamăgire a sa este directorul de la CFR SA, care nu a făcut restructurarea companiei aşa cum i s-a cerut.
„Unde am cea mai mare dezamăgire vizavi de managementul companiilor este CFR Infrastructură, unde aşteptam de la domnul director să îmi prezinte planul de restructurare, dar pesemne probabil că are alte proiecte mult mai importante decât să restructureze CFR Infrastructură, unde, la fel (ca la CNAIR – n.r.) avem un număr impresionant de directori, directoraşi, şefi, tot aşa monştri sacri care, în momentul când le dai să îţi rezolve o problemă – vorbesc pe un proiect – până nu stai toată ziua cu gura pe el… îşi ia o zi două, cinci, vezi că pleacă pe nu ştiu unde… Asta este cea mai mare dezamăgire a mea, că mi-aş fi dorit ca şi la CFR Infrastructură să facem această restructurare dar, poate, cine ştie, în următoarele zile avem o surpriză şi chiar facem ceva rapid”, a susţinut Cuc.