Fostul director general al Companiei Naţionale a Căilor Ferate Române (CNCFR) Mihai Necolaiciuc a fost arestat miercuri în West Palm Beach, SUA, de agenţii Departamentului de Migraţie şi Vămi.
Nicole Navas, purtătorul de cuvânt al Poliţiei pentru Migraţie şi Vămi din South Florida, citat de publicaţia americană „Palm Beach Post”, că Mihai Necolaiciuc a fost arestat pentru că a încălcat legislaţia privind imigraţia din SUA (Immigration and Nationalization Act).
Săptămâna trecută reprezentaţii U.S. Marshals Service au spus că nu au un mandat provizoriu pentru Necolaiciuc, dar procedura de a obţine un mandat internaţional în SUA pentru fugarii internaţionali este deseori de durată, potrivit sursei citate.
Responsabilii media ai Interpol din Paris şi Washington au spus, în această săptămână, că politica Interpol nu le permite să vorbească despre caz.
Conform registrelor de proprietate din Palm Beach, Necolaiciuc deţine două unităţi locative într-o clădire din condominiul City Place Tower, fiecare în valoare de peste 400.000 de dolari, afirmă jurnaliştii americani.
Trei dosare penale
Mihai Necolaiciuc a fost trimis în judecată de procurorii anticorupţie în trei dosare penale, pentru prejudiciarea companiei, potrivit Mediafax.
În 16 februarie, Mihai Necolaiciuc a fost trimis în judecată de procurorii DNA, alături de alte cinci persoane, printre care şi foşti directori ai societăţii, pentru abuz în serviciu contra intereselor publice.
Alături de Necolaiciuc, au mai fost deferiţi justiţiei Mihail Gabriel Misir, fost director comercial al CN CFR, Viorica Olăeru, fost director al Direcţiei Economice, Vasile Dragoş Vlăduţ, fost şef al Serviciului Aprovizionare, Ilie Vlăduţ, fost funcţionar în cadrul Serviciului Aprovizionare şi Alexandru Nicolae, fost director al Bazei de Aprovizionare Basarab şi coordonator achiziţii al Serviciului Aprovizionare,.
Anchetatorii au stabilit că, în perioada 2002-2003, în calitate de director general al CN CFR, Mihai Necolaiciuc ar fi semnat 23 de comenzi de achiziţii de piese pentru instalaţii feroviare către SC General Com Electrica SA Bucureşti. Aceste comenzi ar fi fost semnate ilegal, în lipsa unor acte din care să reiasă necesitatea şi oportunitatea achiziţiei, furnizorul nefiind neautorizat de către Autoritatea Feroviară Română.
SURSE: Palm Beach Post, Mediafax