Fostul şef al AvtoVAZ a fost suedezul Bo Andersson, care a venit în Rusia în 2013. Acesta a adoptat măsuri de restructurare a companiei, prin modernizarea activităţii, lansarea de noi produse şi transfer de tehnologie. 

Avtovaz, producătorul Lada – cel mai bine vândut brand din Rusia – şi cel mai mare producător auto al ţării după vânzări, se confruntă cu dificultăţi financiare. Pierderile Avtovaz s-au triplat, de la 25 de miliarde de ruble în 2014, până la 73,85 miliarde de ruble (930 de milioane de dolari) anul trecut. Renault a decis să deprecieze valoarea investiţiei sale la Avtovaz cu 225 milioane de euro, până la 91 milioane de euro. Renault deţine o participaţie de 50% la compania holding care controlează Avtovaz, în timp ce partenerul nipon Nissan Motor Co. deţine un pachet de 17,13%, iar corporaţia rusă de stat Rostec are un pachet de 32,87%. 

Într-un interviu acordat TASS, şeful Rostech, Sergei Chemezov, a afirmat că pierderile sunt responsabilitatea lui Bo Andersson, deoarece acesta a preferat să nu colaboreze activ cu furnizorii de piese din Rusia şi a încheiat contracte mai scumpe cu furnizori ai alianţei. 

Surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul au declarat, pentru TASS, că săptămâna trecută Bo Andersson s-a întâlnit cu conducerea Avtovaz, şi-a luat la revedere de la angajaţi şi şi-a cerut scuze pentru că nu a reuşit să îndeplinească aşteptările acţionarilor. De asemenea, Andersson a făcut un tur al fabricii din Togliatti pentru Maure. 

Maure, care lucrează de 16 ani pentru Renault, a fost numit luna trecută director general, înlocuindu-l pe Bo Andersson, victimă a recesiunii din Rusia, care a afectat vânzările auto, şi criticat de acţionarii ruşi ai Avotvaz pentru concedierea muncitorilor. 

Până acum, Maure a fost directorul general al Groupe Renault România şi director general al Automobile Dacia, având astfel experienţa de a lucra într-un fost stat comunist şi de trata cu sindicatele. 

Avtovaz şi-a modernizat procesul de fabricaţie şi liniile de producţie, îmbunătăţindu-şi semnificativ calitatea produselor. 
"Rămânem optimişti privind viitorul pe termen lung al pieţei din Rusia şi al Avtovaz, ca lider al pieţei interne", a afirmat recent Carlos Ghosn, şeful alianţei Renault-Nissan şi preşedinte al Avtovaz. 

Compania Dacia a fost preluată de Renault în anul 1999. Relansată în 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit un jucător de notorietate pe piaţa auto europeană. 

Sursa> Agerpres