Piaţa europeană de fotbal a înregistrat în perioada 2007-2008 o creştere de 1 miliard de euro, până la o valoare de 14,6 miliarde de euro, potrivit unui studiu realizat de compania Deloitte.

Creşterea a fost determinată de avansaul cu 0,7 miliarde de euro al veniturilor celor mai importante cinci ligi europene (la 7,7 miliarde de euro), dar şi de desfăşurarea în perioada respectivă a Campionatului European din Austria şi Elveţie.

Podium: Premier Ligue, Bundesliga şi La Liga

Competiţia britanică Premier League a fost, şi în perioada menţionată, liga de fotbal care a generat cele mai mari veniuri din fotbalul mondial. Echipele care au jucat în Premier League au avut venituri totale de 2,4 miliarde de euro în 2007-2008, în creştere cu 26%.

Campionatul spaniol şi cel german se bat pentru cea de-a doua poziţie în topul ligilor de fotbal cu cele mai mari încasări din lume. Acest lucru a fost determinat de creştrea înregistrată de Real Madrid şi FC Barcelona, care au ajutat liga spaniolă să se apropie de Bundesliga. Cele două competiţii au, fiecare, venituri de peste 1,4 miliarde de euro.

Serie A, campionatul italian de fotbal, a avut încasări de 1,42 miliarde euro în intervalul 2007-2008.

Potrivit realizatorilor studiului Deloitte, victoria Barcelonei în UEFA Champions League ar putea duce La Liga peste Bundesliga, în sezonul 2008-2009.

Cluburile de fotbal nu sunt afectate de criză

Studiul Deloitte mai arată că marile cluburi de fotbal din lume vor continua să îşi majoreze veniturile în ciuda crizei economice. În sprijinul acestei teorii stau contractele pe care le-au încheiat deja Bundesliga, Ligue 1 şi Premier League cu televiziunile care difuzează meciurile.

Majoritatea veniturilor realizate anul trecut au fost cheltuite pe achiziţii sau transferuri, conform Deloitte. Astfel, costurile celor mai mari cinci ligi de fotbal au crescut cu 588 milioane de euro (plus 14%), la 4,8 miliarde de euro, în 2007-2008.

Manchester United, contract de sponsorizare uriaş

Deşi învinsă în finala Ligii Campionilor, Manchester United repurtează o nouă victorie de marketing. Oficialii lui MU au anunţat semnarea celui mai mare contract de sponsorizare din istoria fotbalului, potrivit presei internaţionale.

După ce actualul sponsor, AIG, puternic lovit de criză, a anunţat că nu poate reînnoi contractul, Manchester United a semnat cu firma de asigurări Aon Corporation din Statele Unite. Tricourile clubului britanic vor purta logo-ul Aon în schimbul a 92 milioane de euro, timp de 4 ani.

Contractul intră în vigoare la începutul sezonului 2010-2011. În 2009-2010, Manchester United va primi doar 16 milioane de euro din contractele de sponsorizare.

SURSA: Deloitte, „New York Times”

DETALII:
Citeşte şi Manchester United vs FC Barcelona – meciul banilor.