Transmisiunile meciurilor din cadrul Euro 2000 le-au amintit unor angajati din TVR de vremurile cand audientele programelor realizate de ei nu aveau concurenta. Sondajele AGB Data Research, efectuate in orasele tarii cu peste 200.000 de locuitori, inclusiv Bucuresti, arata o crestere semnificativa atat a cotei de piata a postului TV Romania 1 (timpul de vizionare), cat si a audientei (rating). Fata de luna mai, cota medie de piata din luna iunie a principalului canal al televiziunii nationale a crescut cu cinci procente. E un salt normal. Dar cat au pierdut principalele posturi private? Fireste, Pro TV si Antena 1 au resimtit concurenta puternica a fotbalului, dar scaderea cotelor de piata nu este alarmanta. Cele doua televiziuni au avut din ce sa piarda. Chiar daca Pro TV a pierdut 3,6% si Antena 1,9%, cotele lor de piata nu au fost amenintate de TV Romania 1. Pe de alta parte, audienta medie pe luna iunie a celor doua canale a scazut foarte putin fata de luna mai. De la 4% la 3,5% in cazul Pro TV si de la 3,3% la 3,1% in cazul Antenei. Ce inseamna acest lucru? Pro TV si Antena 1 si-au castigat intr-atat telespectatorii, incat acestia, dupa ce au vizionat meciurile pe TV Romania 1, au revenit pe posturile favorite.
Cat au contat meciurile Euro 2000 in cresterea cotei de piata a TV Romania 1 se poate constata mai cu seama in asa-numitul interval de maxima audienta (orele 19 – 23). Aici, cresterea a fost de peste 9 procente pentru TV Romania 1. Cu siguranta, lucrurile vor reveni la normal in cursul lunii iulie. Demn de remarcat este cota de piata a postului Acasa TV in intervalul de maxima audienta. Acasa TV „a jucat” in cele doua luni (mai – iunie) asa cum a jucat Dorinel Munteanu la Euro 2000. Constant! Este o nota excelenta pentru grila postului Acasa, care a reusit sa-si pastreze telepectatorii in acest framantat segment orar.
Pe de alta parte, datele din sondaj referitoare la emisiunile matinale (orele 7 – 10) arata slabiciunile postului TV Romania. Acesta a inregistrat in „urbanul mare” doar o cota de piata de 7,9%, in timp ce Pro TV si Antena 1 au avut cote de 25,4%, respectiv 23,2%.