Britanicii de la Kingfisher, cu afaceri de circa 11. mld. lire sterline în 2012 şi peste 1.080 de magazine în Europa şi Asia, îşi fac, mâine, intrarea “oficială” pe piaţa locală de bricolaj, prin redeschiderea primelor două magazine reconfirgurate în formatul Brico Dépôt (ex- Bricostore din Pantelimon şi Orhideea). Procesul de rebranduire a celor 15 magazine preluate de la Bricostore se întinde pe doi ani.
„Planul e să remodelăm cele 15 magazine preluate în depozite Brico Dépôt în curs de doi ani. Vrem să creştem reţeaua la 50 de depozite. Piaţa ne indică faptul că există acest potenţial şi cifra nu este una prea ambiţioasă. Avem un obiectiv clar: Brico Dépôt să ajungă nr. 1 pe piaţa românească de bricolaj (…) Nu este vorba despre încă un magazin pe piața românească de DIY, ci de lansarea în România a unui concept nou și diferit”, susţine Patrick Papot (foto), directorul general delegat al Brico Dépôt Româniam, care este în echipa Kingfisher de peste 26 de ani.
Din iunie 2013, de când au preluat cele 15 Bricostore din România, britanicii au intrat într-un proces de transformare a magazinelor în Brico Dépôt; primele două „depozite”, din Pantelimon şi Orhideea , vor fi deschise publicului larg de mâine.
„Pentru a dezvolta o gamă esențială și pentru a păstra produsele care corespund cel mai bine nevoilor clienților, am valorificat istoria Bricostore (…) Avem 12.000 de produse care răspund tuturor nevoilor pentru construcția și îmbunătățirea locuinței”,precizează Patrick Papot, explicând că în ceea ce privește clienţii profesioniști și clienţii ocazionali, Brico Dépôt are o ofertă în „cantități industriale”, disponibilă imediat pentru autoservire şi, astfel, „volumele mari permit oferirea unor preţuri mici”.
Managerul francez mai explică faptul că având mereu prețuri mici, Brico Dépôt nu realizează promoții, care pot crea confuzie în rândul clienților şi dificultăţi în compararea ofertelor de pe piață. În plus, pentru dinamizarea ofertei comerciale, Brico Dépôt aduce în mod regulat produse "Arivaj" – un produs în cantitate limitată, care nu se găsește în gama permanentă, vândut la un preţ mai scăzut decât cel de pe piață.
Depozitul este organizat în trei zone: materiale de construcție şi renovări, amenajări interioare şi unelte necesare pentru realizarea lucrărilor. Deschizându-şi ușile în fiecare zi de la ora 07:00, Brico Dépôt își propune să devină punctul de referinţă pentru meşteri și profesioniști, permițându-le să înceapă lucrările devreme fără a pierde timpul.
„Prin depozitele noastre, prin Arivaj, prin prețurile mici, prin oferta în cantităţi mari disponibile imediat,prin oferta simplă, redusă la esențial, sperăm să reunim toate ingredientele pentru a seduce cumpărătorii români”, concluzionează Patrick Papot.
Înființat în 1993 în Reims (Franța), Brico Dépôt propune persoanelor fizice și profesioniștilor o ofertă centrată pe construcția, renovarea și amenajarea locuințelor. Astăzi, Brico Dépôt este prezent în Franța și Spania cu peste 147 de depozite, şi în România cu 15 puncte de vânzare.
Brico Dépôt este unul dintre brandurile grupului Kingfisher plc, cel mai mare retailer european de produse pentru amenajarea locuințelor şi al treilea la nivel mondial. Kingfisher numără astăzi peste 1.080 de magazine în 9 țări din Europa și în China, înregistrând vânzări de aproximativ 11 mld. lire sterline. Principalele sale branduri sunt B&Q, Castorama, Brico Dépôt și Screwfix. Kingfisher mai deţine 50% din acțiunile rețelei Koçtas, alături de grupul turc Koç, cât și 21% din Hornbach, liderul german în distribuirea de articole de bricolaj. Retailerul are 80.000 de colaboratori .
Cât priveşte viitorul bricolajului, achiziţia Bricostore de către grupul britanic Kingfisher a declanşat concentrarea unei pieţe până acum prin excelenţă fragmentată (micile firme au o pondere de circa 30%) . (În culisele pieţei de profil a început să circule informaţia că tot britanicii au pus ochii şi pe reţeaua de magazine a bauMax). În altă ordine de idei, într-un orizont nu foarte îndepărtat, liderii vor fi clari şi detaşaţi – câteva companii internaţionale şi mult mai puţine companii locale, dar mai puternice, care vor deveni la rândul lor atractive pentru investitori financiari sau strategici.
Patru companii autohtone (Dedeman, Arabesque, Ambient şi Baduc) îşi dispută cu şapte multinaţionale (Praktiker, Brico Dépôt, bauMax, Hornbach, Mr. Bricolage, Obi, Leroy Merlin) cele circa 1,7 miliarde de euro, la cât e estimată piaţa de distribuţie a materialelor de construcţii şi bricolaj.