Premiera mondială a ”noului Duster” a avut loc în această dimineață la expoziția auto de la Frankfurt. Din punct de vedere estetic, micul SUV românesc nu se poate lăuda cu mari modificări. În schimb, sub capotă apare un nou motor, sistemul Media NAV există în echiparea opțională, iar ergonomia a fost îmbunătățită.
Numit de oficialii Dacia, „noul Duster”, crossoverul produs la Mioveni nu este decât un facelift. Unul nu foarte reușit dacă ne legăm doar de aspectul exterior.
În schimb, sub capotă poate fi găsit acum – alături de motoarele deja cunoscute – și un propulsor 1.2 TCe care dezvoltă 125 CP, cel mai puternic din gamă.În interior, se poate observa o planșă de bord complet modificată, noi panouri pentru uși – care înglobează, în funcție de echipare, și butoanele pentru acționarea electrică a geamurilor – materiale noi și deja cunoscutul sistem MediaNAV.Din nefericire, oficialii Dacia – Renault nu au considerat noul produs suficient de important pentru a organiza o conferință de presă așa cum au procedat majoritatea producătorilor prezenți la Frankfurt Motor Show (IAA).
Cu toate acestea, vehiculul atrage atenția multor curioși.În cadrul unei disuții purtate cu jurnaliștii români prezenți la IAA 2013, șeful regiunii Euromed din cadrul grupului Renault, Jean-Christophe Kugler s-a ferit să afirme că asamblarea modelului Duster va rămâne doar în sarcina uzinei de la Mioveni.
Oficialul este de părere că potențialul acestui model este încă mare având în vedere că mai există piețe în care nu a fost lansat.
In Germania prețul unui Duster Prestige cu tracțiune față, 1.2 TCe – 125 CP, 6 trepte este de 10.490 de euro. Este de așteptat ca în România prețul să fie chiar mai mic. Duster rămâne cel mai ieftin model din segmentul miniSUV în ciuda noutăților prezentate la Frankfurt.