După o zi lungă la serviciu, tot ce ne dorim este să ajungem cât mai repede acasă și să ne destindem. Un masaj ar fi cel mai potrivit lucru pentru a elimina oboseala acumulată pe tot parcursul zilei. Masajul în ziua de azi este la îndemâna tuturor, fie că vorbim de servicii profesioniste oferite de un centru spa sau de un terapeut specialist, fie că vorbim de scaune sau fotolii cu masaj integrat.
Cu toții le-am văzut în mall-uri și ne-am întrebat cât costă unul. Ei bine, fotoliile de masaj nu sunt ieftine, fiind o investiție semnificativă pentru orice om. Prețurile încep de la 1.000 de euro și variază în funcție de model. Lider de piață al fotoliilor de masaj, compania Komoder a fost fondată în anul 2011 de omul de afaceri Adrian Rus. În România, Komoder este prezentă cu magazine din Cluj Napoca, București, Iași și Timișoara.
Începuturi
În urmă cu câțiva ani, atunci când era într-o călătorie în Germania, Adrian Rus a văzut un fotoliu de masaj, model mai vechi. S-a gândit să își cumpere, dar atunci când s-a întors în țară a realizat că nu avea de unde să îl achiziționeze. Ulterior a început să le importe, iar din prima săptămână a început să vândă, cu toate că în acea vreme, în 2011, un astfel de fotoliu costa aproximativ 10.000 de euro. Investiția lui inițială a fost de 150 de mii de euro.
„Ideea de business a fost generată de nevoia de a dezvolta un proiect propriu odată la câteva luni, simțită în cadrul agenției pe care o conduceam în 2011. Am cochetat cu proiecte online, campanii pentru clienți și, în final, am ajuns la zona de e-commerce și de produs. Am hotărât că un produs premium, pentru sănătate, generator al stării de bine (cum este un fotoliu de masaj) va fi alegerea perfectă pentru piața din România. Am analizat proiectul, l-am canalizat, am ales oamenii potriviți, l-am pus pe o direcție și strategie bună de vânzare și iată-ne, după șapte ani.”, povestește omul de afaceri.
Primul pas pe care l-a făcut compania pentru a se dezvolta a fost cercetarea. Pentru a lansa un proiect sau un produs, Komoder a analizat piața, produsul, competitorii, comportamentul clientului.
Cine cumpără fotolii de masaj
Scaunele de masaj de la Komoder sunt potrivite pentru oamenii care duc o viață sedentară sau care petrec mult timp la birou. De asemenea, mai sunt persoanele care își doresc un astfel de scaun de masaj la recomantarea medicului, de aceea, compania are o gamă specială de produse japoneze care răspund nevoilor medicale ale clienților.
În anul 2017 Komoder a vândut 2.500 de unități. În afară de partea de retail, compania distribuie fotolii de masaj și partenerilor din întreaga Europă. De asemenea, cifra de afaceri a fost de două milioane de euro, în creștere față de 2016, iar profitul se situează în intervalul 8%-12%. Totodată, compania deține și de un showroom amplasat în centrul orașului Barcelona, deschis anul acesta. Investiția a fost de aproximativ 30.000 de euro, iar în curând, Komoder va inaugura un nou showroom, potrivit lui Adrian Rus.
În următoarele luni compania a decis să intre și pe segmentul închirierilor, Komoder oferind pachete speciale pentru companiile care doresc să închirieze pentru anumite evenimente fotolii de masaj. Cele mai bine vândute modele, sunt produsele cu sisteme de scanale ale utilizatorului, mid-range, acestea ajungând să fie folosite de mai mulți membri ai unei familii sau ai unei organizații. Prețul unui astfel de model se situează între 1.800 și 2.000 de euro.
Pentru viitor, Adrian Rus decșară că și-a propus două obiective majore „creșterea marjei de profit și internaționalizarea”.
(Articol publicat în ediţia de luni, 3 septembrie 2018, a revistei Capital. Publicaţia este disponibilă la centrele de difuzare a presei din întreaga ţară.)