"Nu este necesar să încheiem acordarea subvenţiilor. Eu personal nu am văzut nici o dovadă că cei doi concurenţi ai noştri ar fi beneficiat în urma unei astfel de decizii radicale. Ei au de pierdut din punct de vedere comercial", a declarat Jean Marc Vignolles, şeful Orange Spania, divizia de telefonie mobilă a France Telecom.
Telefonica şi Vodafone, cele mai mari companii de telefonie din Spania, au oprit anul acesta subvenţiile acordate la achiziţionarea telefoanelor mobile inteligente cu contracte pe termen lung. Acest lucru a ajutat Orange, divizia de telefonie mobilă a France Telecom, să atragă mai mulţi clienţi în Spania, ţară afectată de recesiune şi de un şomaj record.
Alexander Wisch, analist al S&P Capital IQ Equity Research în Londra, consideră că strategia Orange funcţionează deoarece Telefonica, cea mai îndatorată companie de telefonie din Europa, trebuie să-şi reducă cheltuielile.
În luna septembrie, Orange Spania a câştigat 24.660 clienţi de telefonie mobilă, majorându-şi cota de piaţă la 21,21%, de la 21,07% în august. Telefonica a pierdut 253.520 clienţi de telefonie mobilă, iar cota sa de piaţă a scăzut la 36,96%, în timp ce Vodafone a pierdut 178.300 clienţi de telefonie mobilă, reducându-şi cota de piaţă la 27,42%, conform datelor autorităţilor spaniole.
Veniturile Orange Spania în perioada ianuarie-septembrie 2012 au urcat cu 1,2%, la 3 miliarde de euro.
France Telecom este una dintre cele mai mari companii de comunicaţii din lume, cu peste 217,3 de milioane de clienţi pe cinci continente. Divizia sa de telefonie mobilă Orange este lider de piaţă în România cu 10.243.000 de clienţi la data de 30 septembrie 2012, cu 197.000 mai mulţi clienţi decât în urmă cu trei luni.