Grupul de telefonie France Telecom şi-a prezentat marţi obiectivele financiare detaliate pentru următorii patru ani, în încercarea de a-i calma pe investitorii preocupaţi de intensificarea competiţiei pe piaţa internă şi de costurile ridicate.
Planul strategic al France Telecom pentru 2011-2015 se concentrează pe creşterea investiţiilor şi reduceri de costuri, urmând să se deruleze în două faze. Până în 2013 planul prevede investiţii mari în reţea, o creştere uşoară a veniturilor şi un profit operaţional stabil. Ulterior, în 2013-2015, ar trebui să urmeze o perioadă de reducere a costurilor de reţea şi profituri operaţionale puternice.
În 2013, France Telecom vrea să-şi stabilizeze rezultatul brut din exploatare (Ebitda) la un niel superior celui din 2011. În plus, în perioada 2011-2013 France Telecom vrea să degajeze un rezultat Ebitda cumulat de ordinul a 45 de miliarde de euro. În aceeaşi perioadă, grupul se aşteaptă la investiţii cumulate de ordinul a 18,5 miliarde de euro.
Pentru perioada 2013-2015, grupul francez preconizează o rată medie anuală de creştere a cifrei de afaceri de 2,7% şi un ritm de creştere anual al rezultatului brut din exploatare de 3,4%. Investiţiile cumulate prevăzute pentru această perioadă ar urma să atingă 9,8 miliarde de euro.
Pentru a reduce costurile, France Telecom a încheiat un acord de achiziţii în comun cu Deutsche Telekom în ideea de realiza economii de peste trei miliarde de euro până în 2015, comparativ cu nivelul din 2010. De asemenea, France Telecom (al patrulea grup european de telefonie) a demarat un proces de revizuire a activelor sale din Europa iar marţi a anunţat că nu intenţionează să păstreze participaţii minoritate în ţările unde nu are controlul operaţional.
În sfârşit, France Telecom şi-a confirmat angajamentul de a vărsa acţionarilor un dividend de 1,40 euro pe acţiune pentru 2011 şi 2012 urmând ca ulterior să aibă loc o stabilizare a dividendelor.
La data de 31 martie 2011, France Telecom avea la nivel global 215,9 milioane utilizatori, în creştere cu 7% în ritm anual, dintre care 156,7 milioane sunt utilizatori ai serviciilor de telefonie mobilă.
În România, Orange România avea, la 31 martie 2011, 10,3 milioane de clienţi, în scădere cu 5% faţă de perioada similară a anului precedent. În primele trei luni din 2011, compania a obţinut venituri în valoare de 222 milioane de euro, în scădere cu 6% faţă de primul trimestru al anului 2010. Reprezentanţii companiei au anunţat că în 2011 Orange România intenţionează să investească 110 milioane de euro în modernizarea reţelei şi în îmbunătăţirea calităţii serviciilor.
SURSA: Agerpres