Dacă o televiziune vrea să facă o emisiune despre Facebook sau Twitter, numele celor două servicii pot fi folosite, însă realizatorii nu mai au voie să zică pe post: “Urmăriţi-ne pe Facebook şi Twitter”.
Motivul este simplu. CSA – Conseil supérieur de l’audiovisuel consideră că astfel Facebook şi Twitter se bucură de promovare gratuită şi nu este corect faţă de reţelele de socializare mai mici.
“De ce să oferim acest avantaj celor de la Facebook, o companie care valorează miliarde de dolari, când există şi alte reţele mai mici care încearcă să devină cunoscute”, a declarat Christine Kelly, purtător de cuvânt al CSA – Conseil supérieur de l’audiovisuel.
Bloggerul şi jurnalistul Matthew Fraser consideră că această măsură are legatură cu protecţionismul francez atunci când vine vorba de cultură americană. “Facebook şi Twitter sunt servicii americane şi acestea reprezintă simboluri ale expansiunii anglo-saxone, alături de Apple, MTV, McDOnald’s şi Hollywood”, a declarat Fraser.

În anul 2003 francezii au interzis folosirea cuvântului email în toate publicaţiile şi comunicările guvernamentale.