În zilele de 17 şi 18 noiembrie, aproape 25 de expozanţi locali vor prezenta la Timişoara conceptul lor de afacere, în cadrul primului tårg regional de francize. Cu această ocazie, se vor căuta noi parteneri în special din Timiş, Arad, Bihor, Caraş Severin sau Hunedoara.
Piaţa francizelor din Romånia a prins curaj. Un studiu realizat de compania CHR Consulting arată că anul acesta numărul francizelor de origine romånească a ajuns la 50, cu 15 mai mare decåt anul trecut. În 2006, companii precum Medicis, ce oferă servicii în medicina muncii, sau BIA, care furnizează servicii de resurse umane, au ales soluţia extinderii printr-o reţea de franciză.
Multe alte francize de provenienţă autohtonă funcţionează însă de ani buni pe piaţă. Este şi cazul companiei Elvila, specializată în producerea şi comercializarea mobilei, a cărui sistem a fost iniţiat încă din 2001. În prezent, Elvila înregistrează opt parteneri francizaţi. {i societatea Bella Italia s-a extins, tot prin acest sistem, începånd de anul trecut, în Brăila, Rîmnicu Sărat, Găeşti, Petroşani, Galaţi şi Buzău. Agroland este o altă franciză care a înregistrat o creştere spectaculoasă la începutul acestui an din punctul de vedere al partenerilor, al căror număr a ajuns la 20. Agroland concurează la gradul de expansiune cu societatea Say: Hello, care a deschis 30 de unităţi în Romånia.
La salonul de la Timişoara vor fi prezenţi şi reprezentanţii francizei Mondo Style, specializaţi în producţia de tåmplărie din PVC şi aluminiu cu geam termopan, ce deţine în prezent centre de ofertare în peste 20 de locaţii din Romånia. La capitolul idei originale de afaceri în franciză au toate şansele să atragă noi parteneri cei de la City Paintball, concept fondat în 2001 precum şi Fshop1, distribuitor de produse oficiale Formula 1.
Un criteriu în alegerea noilor parteneri este, pe långă domeniul de activitate, şi nivelul investiţiei iniţiale. Sunt francize care presupun un efort financiar de pånă la 20.000 de euro, precum Agroland, BIA, Fshop1, Say: Hello sau City Paintball. Nivelul este mult mai ridicat, însă, în cazul francizelor internaţionale. Recent intrat pe piaţă, Balloide Photo, concept de fotografie aeriană, necesită o investiţie iniţială de 60.000 de euro, în timp ce cei de la Safe Drive solicită 80.000 de euro. La salonul regional de la Timişoara, care se va desfăşura în cadrul Centrului Regional de Afaceri, sunt aşteptaţi aproape 1.500 de potenţiali parteneri francizaţi.
Pentru o informare detaliata accesati sectiunea Afaceri Mici, de unde puteti mai departe, sa transmiteti francizorului candidatura dumneavoastra.