Expoziția de la Frankfurt a fost, prin urmare, un nou exemplu al transformării tehnologiilor de top costisitoare în unele care se adresează tuturor. Președintele VDA (Asociația Industriei Auto Germane), Matthias Wissmann, a susținut în deschiderea IAA din acest an că mobilitatea din aglomerările urbane are nevoie de noi soluții. Unele inteligente, menite să rezolve măcat parțial problemele de trafic și parcare. Așa au apărut automobile care frânează singure atunci când detectează obstacole, ajută șoferul să se strecoare în trafic, își găsesc locul de parcare și chiar se deplasează singure către acesta. Sunt doar primii pași către era mașinilor autonome. De altfel, Stefan Ponikva, directorul de comunicare al diviziei ConnectedDrive a BMW, a declarat în exclusivitate pentru Capital că firma germană ar putea trimite pe șosea un astfel de vehicul în câteva zile dacă nu ar exista probleme legate de legislație și infrastructură. Și BMW nu este singurul producător pregătit pentru o astfel de revoluție. Audi, Mercedes-Benz și chiar constructori fără titulatura „premium” atașată vehiculelor comercializate, dețin în prezent tehnologia necesară mașinilor autonome sau măcar părți din aceasta. Dar mai multe detalii despre mașinile conectate, electrice și autonome veți putea citi în acest supliment precum și în viitoarele numere ale revistei Capital.
Tot la IAA 2015 vizitatorii au putut vedea modele tot mai eficiente, unele fără a face rabat de la forță și sportivitate. Și designul auto pare a fi într-un moment fast, iar „nebunia SUV” care a cuprins Europa tinde să devină o adevărată isterie. Toți cei implicați în industria producătoare de mașini se dau peste cap să prezinte publicului câte un nou SUV sau crossover. Până și clasica marcă Bentley a ajuns să producă astfel de vehicule. Ce ne spune asta? Că în foarte puțin timp șoselele de pe Bătrânul Continent vor fi stăpânite de mașini cu aparente capacități off-road, tot mai eficiente și inteligente. Rămâne doar ca industria auto să strângă rândurile pentru a forța autoritățile să asigure cadrul legislativ propice acestor adevărați roboți pe roți.
(Articol apărut în suplimentul Capital Auto din 2 octombrie 2015)